اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی گیلان خبر داد

احداث نخستین آزمایشگاه نانوبیوزمین خاورمیانه در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان از احداث نخستین آزمایشگاه نانوبیوزمین خاورمیانه به‌زودی در این استان خبر داد.

احداث نخستین آزمایشگاه نانوبیوزمین خاورمیانه در گیلان

پانته‌آ گیاهچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس یک 25 هزارم در گیلان اظهار کرد: تهیه نقشه‌های مذکور پایه مطالعات عمرانی و توسعه در سواحل استان است.

وی به کاربرد تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در احداث بنا در شهرها اشاره کرد و افزود: نقشه‌های مذکور در احداث بنای سازه‌های بزرگ عمرانی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

گیاهچی با بیان اینکه اجرای طرح مطالعات کاسپین جنوبی شامل سه استان شمالی در مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال طرح مذکور از گیلان آغاز می‌شود و مخاطرات زمین‌شناسی مانند زمین‌لرزه، فرونشست، زمین‌لرزش و ... را دربر می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان از احداث نخستین آزمایشگاه نانوبیوزمین خاورمیانه به‌زودی در این استان خبر داد و گفت: زمین آزمایشگاه مذکور از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان واگذار شده و بودجه آن اختصاص پیدا کرده است.

وی چشم‌انداز مراحل اولیه تنها آزمایشگاه نانوبیوزمین شناسی خاورمیانه را خوب توصیف کرد.

گیاهچی همچنین با اشاره به انجام مطالعات زمین‌گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و استانداری گیلان بیان کرد: ژئوپارک مکانی برای تحول در گردشگری است و حداقل یک ژئوپارک در گیلان معرفی می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان انجام دوره‌های آموزشی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز ذکر کرد و افزود: تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، مدل‌های اکتشافی و ... در مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی استان آموزش داده می‌شود.

وی به انعقاد تفاهمنامه برگزاری همایش‌های مشترک مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان با دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اشاره کرد و تصریح کرد: پژوهشگران با اجرای تفاهمنامه مذکور برای مطالعات زمین‌شناسی با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول