اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران:

متون درسی زمین‌شناسی بازنگری و به روز شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران بر بازنگری متون درسی به ویژه در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترای زمین‌شناسی مطابق با دانش و فناوری روز تاکید کرد.

متون درسی زمین‌شناسی بازنگری و به روز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد حسن کریم‌پور در سومین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی که پیش از ظهر امروز در آمفی‌تئا‌تر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: متون درسی این رشته‌ها در طی 30 سال گذشته دست نخورده و تغییری نکرده است؛ باید متون درسی مقاطع ارشد و دکترا هماهنگ با علم روز و پویا شوند.

وی اظهار داشت: یک استاد، قبل از اینکه آموزش‌دهنده باشد، باید یک پژوهشگر باشد. این مسئولیت خطیر و بزرگ بر عهده انجمن است که باید آن را به گوش همه اساتید دانشگاه برساند، ما در متون درسی دانشگاه فردوسی در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترا تغییراتی با توجه به علم روز ایجاد کرده‌ایم، اما در حال حاضر در بیشتر دانشگاه‌های کشور متون درسی 30 سال گذشته تدریس می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این‌که باید همه دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا پژوهشگر باشند و کار تحقیقاتی انجام دهند، گفت: همه دانشگاه‌های ایران باید دست در دست هم بدهند و برای تمام نقاط ایران بر مبنای استعداد‌های منطقه در زمینه‌های زیست محیطی، زمین‌شناسی اقتصادی، ‌ تکنولوژی‌ و غیره برنامه تحقیقاتی تهیه کنند و اجرای آن را بر عهده دانشجو قرار دهند.

کریم‌پور درباره جایگاه زمین‌شناسی اقتصادی اظهار داشت: زمین‌شناسی اقتصادی مسئولیت کشف ذخایر معدنی کشور را برعهده دارد. کشف معدن یعنی درآمد و ایجاد اشتغال و رابطه مستقیم با رفاه، امنیت و استقلال کشور دارد. زمین‌شناسی اقتصادی و خانواده آن به عنوان یک بخش مهم، با آموزش و تحقیق در کشور ارتباط دارد.

وی تحقیق و پژوهش را یکی از موارد منشور انجمن اعلام کرد و افزود: دانشجویان باید از تکرار موضوعات پایان‌نامه‌ها و تحقیقات کمی دست بردارند و به سمت ارتقاء کیفیت مقالات و تحقق تحقیقات پژوهشی حرکت کنند.

رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: باید بر مبنای استعدادهای هر منطقه برنامه تحقیقاتی داشته باشیم. باید درست هدفگذاری کنیم تا مقالات تهیه شده به درد بخورد و گره‌ای از مشکلات ما را در این حوزه بگشاید.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول