اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 آبان ماه ‌جاری در سنندج صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش توانمندی‌های زمین‌شناسی و معدن غرب کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت و تجارت کردستان گفت: همایش توانمندی‌های زمین‌شناسی و معدن غرب کشور 12 آبان ماه ‌جاری در سنندج برگزار می‌شود.

برگزاری همایش توانمندی‌های زمین‌شناسی و معدن غرب کشور
سیروش شاه‌غیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: این همایش به همت سازمان صنعت و تجارت استان و با همکاری سازمان زمین‌شناسی غرب کشور و سازمان نظام مهندسی معدن استان و با حضور معاون وزیر، رئیس سازمان زمین شناسی کشور برگزار خواهد شد.
به گفته وی، معرفی توانمندی‌های معدنی در استان و غرب کشور، برنامه‌ریزی در زمینه‌ فعالیت‌های اکتشافی و زمین شناسی و تهیه نقشه‌های بزرگ مقیاس از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 270 معدن فعال با اشتغال‌زایی 3 هزار نفر، ذخیره‌ معدنی 500 تن و سرمایه‌گذاری بالغ بر 850 میلیارد ریال در کردستان وجود دارد.
شاه‌غیبی به رشد واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن در کردستان نسبت به قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار واحد صنعتی و معدنی با اشتغالزایی 19 هزار نفر در کردستان فعال است.
به گفته وی، 850 واحد صنعتی با 16 هزار نفر اشتغالزایی و 250 واحد معدنی با 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در این استان فعالیت می‌کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه شرایط امروز استان تمایل به سوی سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و مصرفی را به سمت صنایع بزرگ و متوسط تغییر داده است، خاطرنشان کرد: سفرهای استانی هیئت دولت به ویژه سفر تاریخی مقام معظم رهبری در کنار حمایت‌های دولت با ایجاد بسترهای مناسب، سرمایه‌گذاران را مطمئن به بازگشت سرمایه کرده است.
به گفته شاه‌غیبی، دولت در سفر سوم خود به کردستان 2 هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد و توسعه ۲۰ طرح بزرگ صنعتی با ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی به تصویب رسانده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها مشخص و فعالیت اجرایی احداث و یا توسعه آن نیز فراهم شده و ظرف سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.
شاه‌غیبی خاطرنشان کرد: تلاش برای تامین اعتبارات ریالی و ارزی این تعداد طرح نیز انجام شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه صنعت استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح توسعه کارخانه فولاد به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال و با اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمله طرح‌های در دست اجرا در استان کردستان است.
به گفته شاه‌غیبی، ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در توسعه این واحد در بانک پذیرفته شده و یکی از طرح‌های بزرگ استان محسوب می‌شود.
وی به راه‌اندازی واحد پتروشیمی کردستان و مشکل اعتبار ارزی آن نیز اشاره کرد و گفت: ۲۱۵ میلیون دلار اعتبار ارزی این واحد تامین شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: ماشین‌آلات مورد نیاز راه‌اندازی واحد پتروشیمی نیز وارد کشور شده و به زودی فعالیت این واحد آغاز خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: همایش فوق‌الذکر زمینه‌ای برای رشد کمی و کیفی واحدهای معدنی استان خواهد بود و باید به بهترین شکل از آن بهره برد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول