اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

توسعه صنعت ژئوتوریسم به گسترش فعالیت‌های زمین‌شناسی گره خورده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: برای توسعه صنعت ژئوتوریسم در کشور و به ویژه استان نیازمند گسترش بیش از پیش فعالیت رشته‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی هستیم.

توسعه صنعت ژئوتوریسم به گسترش فعالیت‌های زمین‌شناسی گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در سمینار "ژئوآرکئولوژی" تبریز اظهار کرد: تغییرات اقلیمی زمین بر اثر حوادث طبیعی فرصت‌ها و جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیزی را برای توسعه صنعت گردشگری هر استان فراهم می‌کنند که شناخت و توسعه و استفاده بهینه از این فرصت‌ها نیازمند همراه داشتن کاوش‌ها و مطالعات زمین‌شناسی است.

وی با اشاره به وجود بسترهای صنعت ژئوتوریسم در شهرستان‌هایی مانند مراغه، مرند، اهر و جلفا اظهار کرد: با توجه به شرایط طبیعی که از دیرباز در شهرستان‌های مختلف استان فراهم آمده، لازم است ژئوتوریسم و توسعه آن بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مرکز تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی جدی گرفته شود.

محمدی همچنین از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی برای گسترش تعاملات دوجانبه و حمایت از پژوهش‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی محققان و پژوهشگران استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: محققان، اساتید و دانش‌پژوهان باید بیش از پیش در جریان فعالیت‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی و زمین‌شناسی آذربایجان‌شرقی وارد شوند.

سمینار ژئوآرکئولوژی توسط مدیریت زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول