اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریورماه امسال

مرحله دوم طرح راهنمایی مسافران تابستانی در همدان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: دومین مرحله طرح راهنمایی مسافران تابستانی از 15 تا 31 شهریور به مدت 17 روز در 9 پست در سطح استان اجرا خواهد شد.

مرحله دوم طرح راهنمایی مسافران تابستانی در همدان اجرا می‌شود

حمید ره‌انجام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان اظهار کرد: نهادهای مختلفی برای غنی‌‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اقدام می‌کنند و هلال ‌احمر نیز یکی از این نهادهاست که در پربار کردن تعطیلات تابستانی نقش مؤثری دارد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های دانش‌آموزی، جوانان، روستاییان، دانشجویان و طلاب در تعطیلات تابستانی اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در قالب طرح نشاط و پویایی با هدف ارتقای سطح امدادی و بشردوستانه، علمی، هنری، اعتقادی، آمادگی جسمانی و اخلاقی اعضا در سطح استان کرده است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر همدان بیان داشت: اصول حاکم بر این طرح شامل برنامه‌ریزی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات استان، علایق و نیازهای جوانان به منظور حضور حداکثری اعضا، ارتقای سطح آمادگی امدادی جوانان برای مقابله با حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی استان و پیش‌بینی برنامه‌های آموزشی با رویکرد پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبتلا به جوانان می‌شود.

وی ابراز داشت: از برنامه‌های ابلاغی این طرح در سطح ملی می‌توان به برگزاری اردوهای فرهنگی با پیوست آموزشی ـ امدادی و در سطح بین‌المللی به برگزاری اردوی بین‌المللی تاجیکستان، برگزاری اردوهای توان‌افزایی(جنگل‌نوردی، کویرنوردی و کوه‌نوردی)، برگزاری کنگره‌های علمی ربات‌های نجاتگر با صرفه اقتصادی در حوادث و بلایای طبیعی، برگزاری همایش‌های کشوری ویژه دبیران کانون‌های دانشجویی، روستایی، جوانان و طلاب و اجرای طرح کارورزی و امداد اشاره ‌کرد.

ره‌انجام در مورد سایر برنامه‌های طرح نشاط و پویایی جمعیت هلال احمر استان در تابستان امسال گفت: دومین مرحله طرح راهنمایی مسافران تابستانی از 15 تا 31 شهریور به مدت 17 روز در 9 پست در سطح استان اجرا خواهد شد که در این طرح، اعضا در مبادی ورودی و خروجی اماکن تاریخی و گردشگری استان، اقدام به راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع بروشور هشدارها و نکات ایمنی قبل، حین و پس از سفر، نقشه ایمنی و گردشگری، کیف کمری امدادی، کیف و دفتر تلفن مقوایی با محتویات امدادی و شماره پیام‌های گویا ویژه اتومبیل خواهند کرد.

وی برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با عنوان پاسخ‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، قرآن و معارف‌اسلامی، رایانه، حرفه‌آموزی، علوم روز مورد علاقه جوانان، امدادی، بهداشتی- درمانی، ورزشی و کارگاه توانمندسازی اعضا و برگزاری جلسات مشاوره شامل مشاوره‌های قبل از ازدواج، تحصیلی و مذهبی را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان همدان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و امدادی، برگزاری برنامه‌های اردویی، دیدار با شخصیت‌های دینی، معنوی، علمی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بازدید از موزه شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، امدادی، ورزشی، برگزاری همایش‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و امدادی، برگزاری مانور امدادی و اسکان اضطراری، برگزاری برنامه‌های مذهبی همزمان با ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه‌های جشن و سرور در مناسبت‌های مذهبی، برپایی ایستگاه صلواتی و فضاسازی محیطی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اجرای فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه به مناسبت روزهای جوان، اهدای خون، اکرام، روز جهانی ‌مساجد، حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، روز جهانی کمک‌های اولیه، روز جهانی صلح و بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از برنامه‌های دیگری است که در طرح نشاط و پویایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول