اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری اداره راه همدان خبر داد

آمادگی 16 راهدارخانه در همدان برای خدمات‌رسانی به مسافران

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان از آمادگی 16 راهدارخانه برای ارائه خدمات به مسافران تابستانی خبر داد.

آمادگی 16 راهدارخانه در همدان برای خدمات‌رسانی به مسافران

محمد رودباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه شروع فصل تابستان همراه با شروع مسافرت‌هاست و به دلیل واقع شدن ماه مبارک رمضان در مرداد ماه بیشترین مسافر را در تیر ماه و شهریور ماه خواهیم داشت.

وی افزود: برای ایمن کردن محورهای استان و اینکه مسافران حتی‌الامکان به سلامت در راه‌های حوزه استحفاظی استان همدان تردد داشته باشند اقدامات ویژه‌ای برای فصل تابستان در محورها شروع کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال اجراست.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته، بیان داشت: یکی از اقدامات انجام شده خط‌کشی محورهاست زیرا یکی از علائم افقی که رانندگان را به ویژه در شب هدایت ‌می‌کند وجود خط‌کشی است و در حال حاضر سه اکیپ خط‌کشی در حال انجام این مهم در محورهای شریانی هستند.

وی ادامه داد: نصب تابلوهای اطلاعاتی و تابلوهای فسفری در محل تقاطع‌ها را در برنامه کاری داریم که این تابلوها در نقاط حادثه‌خیز استان و در نقاطی که احتمال حادثه وجود دارد نصب می‌شود تا هشداری برای رانندگان باشد که احتیاط بیشتری داشته باشند.

رودباری تصریح کرد: انجام شیارهای لرزاننده از دیگر برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان است که هم‌اکنون نیز در محورهای مختلف ادامه دارد و این شیارها به صورت طولی و عرضی اجرا می‌شود.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: شیارهای طولی در جاهایی که شانه آسفالتی و یا در محورهایی که به صورت رفت و برگشتی باشد اجرایی می‌شود.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: شیارهای عرضی نیز در نقاطی که احتمال حادثه وجود داشته باشد انجام می‌شود.

وی در ادامه هدف از ایجاد شیارهای لرزاننده را یک هشدار برای رانندگان دانست و اضافه کرد: وجود این شیارها در نقاطی که احتمال حادثه وجود دارد باعث می‌شود تا رانندگان سرعت خود را کنترل و به سلامت از این مقاطع عبور کنند.

رودباری افزود: از اقدامات مهم دیگری که قبل از شروع سفرهای تابستانی توسط اداره کل راه و شهرسازی همدان صورت گرفته ایجاد خاکریز به ویژه در گردنه اسدآباد است.

وی با بیان اینکه خاکریزهایی با ارتفاع بیش از دو متر در نقاط پرتگاهی ایجاد شده است، اظهار کرد: این نقاط بیشتر در جاهایی قرار دارند که گاردریل‌های معمولی جوابگوی خروج ماشین‌ها نبوده‌اند به همین دلیل خاکریزهایی با ارتفاع حداقل دو متر ایجاد شده است و روی آنها نیز خاک‌های نباتی داده‌ شده تا از نظر ظاهری شکیل باشد.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان افزود: در محور همدان به ساوه در چهار نقطه که بیشترین تصادفات وجود داشت با ایجاد شیارهای لرزاننده و نصب رفلکتور و تابلوهایی با زمینه فسفری که خاص نقاط پرحادثه است نیز کار ایمنی را شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: از اقداماتی که امسال برای نخستین بار در استان انجام می‌شود نصب چراغ‌های چشمک‌زن "ال‌ای‌دی" آبی رنگ است که حالت چراغ‌های گردان پلیس را دارند و باعث می‌شود که راننده‌ها با احتیاط بیشتری از آن مقاطع یا نقاطی که احتمال حادثه وجود دارد عبور کنند.

رودباری با اشاره به نصب سرعت‌گیرهای استاندارد بیان داشت: انجام خط نوشته‌ها و نصب تابلوهای افقی نیز از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این ایام است که در محور گنجنامه اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: سرویس و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن و سیستم‌های روشنایی از برنامه‌های کاری این اداره برای ایمن‌سازی محورها است.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به ساماندهی تقاطع‌ها به ویژه در محور همدان به سمت علیصدر گفت: کار اجرایی تقاطع حسن‌قشلاق به اتمام رسیده و در آنجا برج روشنایی ایجاد کردیم که شب‌هنگام کاملاً روشن باشد.

وی افزود: ایجاد زیرگذرها در مقاطع پرحادثه مانند زیرگذری که در نزدیکی سه‌راه شهید زارعی است و زیرگذر نازول‌ و زیرگذر حاجی‌آباد در دست اقدام است و عملیات اجرایی زیرگذر نگارخاتون نیز از امروز آغاز می‌شود.

رودباری با بیان اینکه همه اقدامات برای ایمنی محورها به ویژه در فصل تابستان انجام شده است، اضافه کرد: در این مدت تمام راهدارخانه‌های اداره کل راه و شهرسازی آمادگی کامل برای اسکان موقت مسافران دارند و به نمازخانه مجهز هستند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امسال راهدارخانه تجرک که زمستان سال گذشته به بهره‌برداری رسید نیز به راهدارخانه‌ها اضافه شده و در مجموع 16 راهدارخانه برای مسافران قابل استفاده است و آمادگی ارائه خدمات به مسافران را دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول