اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه وحدت نمایندگان اصفهان برای حفظ حقوق مردم اصفهان ضروری است گفت: ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک ظهر امروز در نشستی خبری در دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصفهان اظهار کرد: در اسفند 87 رهبر معظم انقلاب از بیش از 50 دستگاه تبلیغاتی خواستند که یک جبهه عظیم فرهنگی با سیاست هم‌پوشانی و هم‌افزایی برای حاکم کردن دین در جامعه برای مباحث فرهنگی تشکیل شود.

وی افزود: ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی، تقویت شورای فرهنگ عمومی، ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی استان، ایجاد اتاق‌های فکر در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و تقویت کانون‌های فرهنگی با محوریت مساجد از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس در بخش فرهنگی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی و بحران‌های استان از دیگر اولویت‌های مجلس نهم است، تصریح کرد: ایجاد و تقویت شبکه‌های اجتماعی مجازی به منظور هدایت و کنترل این شبکه‌هاست از مهم‌ترین مسائلی است که در بخش اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: فضاسازی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هدایت و سامان‌دهی سازمان‌های مردم نهاد در این راستا، افزایش مسائل انضباط اجتماعی در محور اجتماعی مورد توجه مجلس است.

سالک تصریح کرد: بصیرت‌افزایی در اقشار مردم، تقویت هویت ملی در میان آحاد اجتماعی و مدیریت بحران برای تهدیدهای داخلی و خارجی از اولویت‌های مجلس در محور سیاسی است.

وی به بیان اولویت‌های مجلس در بخش اقتصادی پرداخت و گفت: رفع معضل آب و ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه آب شرب، صنعتی و کشاورزی، رفع مسئله معضلات مترو، پی‌گیری تسریع ساخت راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان تهران که متوقف شده از جمله این موارد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی در زمینه تولید ملی و نگه‌داری و توزیع برق، گاز، تلفن و ارتباطات، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شبکه‌های اینترنتی برای دسترسی به آخرین وضعیت اطلاعات جهانی و سرمایه‌گذاری در این راستا از دیگر اولویت‌های مجلس در زمینه اقتصادی است.

*ساماندهی جبهه متحد فرهنگی در کشور

وی درباره اینکه ساماندهی جبهه متحد فرهنگی از جمله اولویت‌های مجلس در کشور است، تاکید کرد: لازم است اقداماتی در این راستا برای اصلاح فرهنگ عمومی در ادارات داشته باشیم و موضوع‌های متعددی را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.

سالک افزود: به طور کلی مسائل جوانان در زمینه‌های اشتغال، ورزشی و فرهنگی و موارد دیگر جزو نخستین اولویت‌های مجلس نهم است و طرح‌های متعددی در پیش رو داریم که اصلاح فرهنگ عمومی در دانشگاه‌ها و بازار که زیرمجموعه‌های بسیاری در خود نهفته دارد، از جمله آنها است.

*راه‌اندازی دانشکده حقوق آب و محیط زیست در اصفهان

این نماینده تاکید کرد: راه‌اندازی دانشکده حقوق آب و محیط زیست در اصفهان از مهم‌ترین اقدامات مجلس در آینده است چرا که هم‌اکنون در کشور رشته دانشگاهی کاملی در دانشگاه‌های مربوطه مانند صنعتی و تهران وجود ندارد.

وی درباره حضور دوباره خود در مجلس اظهار کرد: این سابقه من در روزهای انقلاب به من دیکته می‌کرد که انقلاب و حکومت اسلامی به دفاع بیشتری نیاز دارد و لازم است وارد میدان شوم.

سالک ادامه داد: در این راه سه ابزار در اختیار داشتم، یکی کفنی که بر سر دارم و دیگری خونی که در بدنم جریان دارد و آبرویی که خدا به من داده است نیز سومین ابزار، دیگر موهبت‌های الهی برای اهدا در راه دین است.

وی ادامه داد: من مایلم این خون ناقابل را در مسیر انقلاب اسلامی به شرط اینکه خداوند بپذیرد عرضه کنم و نعمت‌هایی را که به من عطا شده در راه مُنعم به کار برم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این موارد انگیزه‌ای برای ورود من به مجلس شد، تاکید کرد: آنچه سرلوحه فعالیت‌های من شد این است که در شرایط کنونی نباید ساکت و بی‌تحرک باشیم و حق نشستن نداریم و با همین انگیزه به میدان مجلس نهم آمدم.

وی با بیان اینکه با توجه به مطالعاتم درباره اولویت‌های کشور با سیاست‌های ویژه‌ای وارد صحنه مجلس شدم، گفت: نقطه آغازین این حرکت نام‌گذاری رهبر معظم انقلاب برای سال 91 بود که تکلیف جدیدی را فرا راه ما قرار داد و ضرورت هم‌دلی و وحدت در میان 20 نماینده استان را برای رفع مشکلات اصفهان یادآوری می‌کرد.

*‌وحدت میان نمایندگان استان اصفهان برای رفع مشکلات ضروری است

سالک با بیان اینکه نخستین جلسات نمایندگان استان اصفهان پس از مشخص شدن نتایج دور نخست انتخابات آغاز شد، تاکید کرد: در این جلسه موضوع‌هایی درباره مدیریت استان و مسائل فرهنگی، اقتصادی، منطقه‌ای و بخشی مورد توجه قرار گرفت و جلسات دیگر نیز در ادامه تشکیل شده تا وحدت لازم میان نمایندگان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وحدت میان نمایندگان مجلس از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند در کمک به رفع مشکلات مردم موثر باشد چرا که آرای یکسان 20 نفر راندمان هر مصوبه درباره اولویت‌های استان و کشور را 20 برابر می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره کمیسیون‌های انتخابی خود نیز گفت: با توجه به سابقه 20 ساله فعالیت‌های نهضتی و مطالعاتی که در مسائل اقتصادی، صنعتی و مقوله‌های فرهنگی داشته‌ام سه کمیسیون سیاسی امنیتی، فرهنگی و اقتصادی از جمله انتخاب‌های من بود که در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدم که وارد کمیسیون فرهنگی شوم و در انتخابات کمیسیون فرهنگی به عنوان نایب رئیس اول فرهنگی انتخاب شدم و کمیسیون دوم را سیاسی امنیتی انتخاب کردم.

*‌پیشنهاد ایجاد فراکسیون تولید ملی به نمایندگان 

وی با بیان اینکه به جمع نمایندگان استان اصفهان پیشنهاد داده‌ایم که فراکسیون تولید ملی در اصفهان ساماندهی شود، تاکید کرد: این موضوع با استقبال خوبی از سوی نمایندگان رو به رو شد و این فراکسیون تولیدات ملی در زمینه فرهنگی، مسائل صنعتی، کشاورزی خدمات و ارتباطات را در زیرمجموعه خود دارد.

سالک اضافه کرد: همین موضوع در جمع اصول‌گرایان نیز مطرح شده است چرا که معتقدم تولید ملی آغاز حرکتی نو پس از سال جهاد اقتصادی است و نیاز به فعالیت چندین ساله دارد.

وی تاکید کرد: نتایج این فراکسیون پس از تصویب مصوبه اعلام می‌شود چرا که تولید ملی مشکلات متعدد در زمینه بیکاری، اشتغال، تشنج‌های اجتماعی، مسائل روحی روانی خانواده‌ها را برطرف می‌سازد، اما این موضوع نیازمند هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی است.

*سیاست مجلس نهم تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط است

وی با اشاره به اینکه مجلس نهم سیاست تعامل با دیگر نهادها را دارد نه تقابل، گفت: سیاست حرکتی ما در مجلس نهم تعامل سیاسی با دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط با مجلس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس تقویت این ارتباطات برای رفع مشکلات تاکید شده، اضافه کرد: تجربه مجلس هشتم به ما دیکته می‌کند که در شرایطی که کشور ما در فشار سنگین تحریم‌ها قرار دارد باید تعامل و گفتمان خردمندانه میان مجلس شورای اسلامی با دیگر نهادها انجام شود.

وی با بیان اینکه مطالبات دو بخش عمده دارد گفت: بخشی مطالبات رهبر معظم انقلاب را شامل می‌شود و بخشی دیگر خواسته‌های مردم است.

سالک افزود: برای احیای این مطالبات باید ساز و کارها را مشخص کرد، به طور مثال در بُعد فرهنگی خواسته رهبری ایجاد قرارگاه فرهنگی و نظام‌سازی برای مسائل فرهنگی است.

*قوانین کشور نیاز به پالایش اساسی دارد

وی با بیان اینکه ایجاد نظام‌هایی برای مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد، تاکید کرد: مجلس نهم باید در تنظیم این نظام‌ها فعالیت کند چرا که انباشت آیین‌نامه‌ها و قوانین در مجلس وجود دارد اما مشکلات مردم به جای اینکه رفع شود بیشتر شده است.

*‌تحولات منطقه نباید از نظر دور نگه داشته شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به این مسائل نباید سبب شود تحولات منطقه‌ای نادیده گرفته شود، گفت: مباحث بیداری اسلامی، 1+5، انرژی هسته‌ای و فعالیت‌های علمی کشور که مرتبط با مسائل علمی است نیز باید توسط نمایندگان رصد شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با بصیرت و هوشمند و همواره حاضر در صحنه هستند، تصریح کرد: مطالبات مردم در چند بخش خلاصه می‌شود و این ملت به شدت نیازمند آرامش و فکری، امنیتی، اخلاقی برای خانواده و فرزندان هستند و آسایشی در راستای رفع مسائل رفاهی و معیشتی دارند.

سالک ادامه داد: دغدغه‌های مردم در زمینه گرانی و نیاز به کالاهای جدید باید جبران شود و بسترسازی تمام این مسائل در زمینه مصوبات قانونی برعهده مجلس و در مسائل مدیریتی به مدیریت کلان کشور و استان مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجامع مختلف سه موضوع مطرح شده که بازخورد مناسبی داشته است، افزود: اول اینکه باید نیازهای ما در سطح کلان کشور و در استان و شهر اصفهان مشخص شود و سرفصل قرار گیرد و زیرفصل آن می‌تواند ده‌ها موضوع باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: محور دوم مشکلات و موانع رسیدن به این نیازهاست که ممکن است به قوانین، مدیریت و یا به دستورالعمل‌ها بودجه و موارد دیگر مربوط باشد. 

وی بحث سوم را ارائه راهبردها و راهکارها برای گذر از مشکلات دانسته و تصریح کرد: در این راه پیشنهادات مردمی بسیار کارگشاست چرا که مردم به دلیل آنکه در کارهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش دارند می‌تواند راهکارهای خوبی ارائه دهند که می‌تواند در مجلس به طرح تبدیل و یا به دولت پیشنهاد شود تا لایحه شده و مشکلات را برای آسایش مردم برطرف کند.

سالک اضافه کرد: امیدواریم تشکیل کارگروه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به کمک نمایندگان بیاید و کارگروه‌ها با جمع‌بندی مسائل آنها را در اختیار نمایندگان قرار دهند تا با قانون‌گذاری و تذکرات لازم  اجرایی شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول