اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

رهنمودهای رهبر انقلاب منشور کاری نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع داریم که رهنمودهای مقام معظم رهبری دستورالعمل و منشور کاری آنها باشد.

رهنمودهای رهبر انقلاب منشور کاری نمایندگان مجلس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار در سال 183 هجری قمری در زندان هارون به شهادت رسید و با تحمل تمام فشارها و زندان‌ها هرگز دست از استقامت در راه درستی که پیش داشت، برنداشت.

وی با اشاره به در پیش بودن عید مبعث افزود: هدف اصلی از بعثت دو چیز است که ریشه در سعادت بشر دارند که یکی از این موارد که در قرآن هم تکرار شده مسئله تعلیم و آموزش است.

عسکری با اشاره به دو هدف اصلی بعثت تصریح کرد: جامعه‌هایی که از نظر علمی رشد کند، دانا باشد و بداند و جامعه‌ای که گرفتار در هوا و هوس نباشد از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه همه بدبختی‌ها بشر در تمام زمان‌ها به دو عامل نادانی و هوای نفس برمی‌گردد و همه جنگ‌ها، جنایت‌ها، بت‌پرستی‌ها و نابهنجاری‌ها و مفاسد، جزو این دو مورد است و در این زمینه عامل سومی وجود ندارد.

امام جمعه جیرفت گفت: هدف اصلی از بعثت پیامبر (ص) تزکیه نفس و تعلیم و تربیت بود و اگر جامعه در این سمت و سو حرکت کند، در راستای تحقق بعثت انبیا حرکت کرده است.

عسکری با گرامیداشت 26 خرداد سالروز شهادت پیشگامان نهضت بیداری در ایران بیان کرد: شهیدان بزرگوار محمد بخارایی، صفار هرندی، صادق امانی و مرتضی نیک‌نژاد از مؤتلفه اسلامی هستند که به دلیل مخالفت با رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند و از جمله گروه‌هایی بوند که مبارزات مسلحانه علیه رژیم شاه را آغاز کردند.

وی اذعان کرد: 24 خرداد ماه جاری نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی به محضر مقام معظم رهبری رفتند که در این دیدار رهبر معظم انقلاب مطالب مهم اخلاقی و سیاسی را برای نمایندگان مجلس متذکر شدند و مطالبات خود و مردم از مجلسی‌ها را بیان فرمودند که جا دارد این موارد به عنوان منشور در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

عسکری افزود: ما از نمایندگان مجلس توقع داریم که رهنمودها و دستورهای مقام معظم رهبری دستورالعمل و منشور کاری آن‌ها قرار گیرد و دیگران هم سعی کنند که به این مسائل جامه عمل بپوشند، یعنی تنها مخاطب این سخنان حکیمانه رهبر انقلاب نمایندگان مجلس نباشند بلکه تمام دستگاها و همه آحاد جامعه به این بیانات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس اظهار داشت: یکی از این موارد گفت‌وگوی حکیمانه و خردمندانه است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مردم باید زمینه نقد داشته باشند و در جامعه زمینه گفتمان علمی و حکیمانه فراهم باشد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین به محور احساس تکلیف اشاره داشتند که همه باید این حس را در کار خود در جامعه داشته باشند و دیگر اینکه در انجام کار نیت خالصانه کسب رضای الهی را مدنظر داشته باشند.

عسکری با بیان اینکه کارهایمان باید برای خدا باشد نه برای نام و نشان و این نام و نشان‌ها ماندنی نیست، گفت: از دیگر محورهای سخنان مقام معظم رهبری توکل بر خداوند در تمام کارها بود که کسب رضایت الهی را در کارها مدنظر داشته باشیم که فرمایشات مقام معظم رهبری حجت را بر همه تمام می‌کند و همه باید به آن عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اقدام تحسین برانگیز سربازان موفق امام زمان (عج) در دستگیری قاتلان شهدای دانشمند هسته‌ای که موفق شدند در آستانه برگزاری اجلاس مسکو این قاتلان را که به نحوی صهیونیستی و مورد حمایت آنها بودند، دستگیر کنند و هم‌اکنون نیز در انتظار اجرای حکم الهی هستند.

عسکری بیان کرد: تمام مستکبران جهان بدانند کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران دست به ترور و توطئه زدند، پایانی جز طناب دار منتظر آنها نیست و همه کسانی که آنها را حمایت می‌کنند بدانند که شکست می‌خورند.

وی افزود: اقدام دستگیری این قاتلان در آستانه مذاکرات 1+5 مسکو می‌تواند یک پیام روشن داشته باشد که توطئه و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به عنوان یک عامل بازدارنده ایران هیچ تأثیری در روند کار کشور ما ندارد.

عسکری بیان کرد: همانگونه که تحریم‌ها شکست خورد و کشورها یکی پس از دیگری از لیست تحریم‌ها خارج می‌شوند و اگر خارج هم نشوند کاری نمی‌توانند انجام دهند در این زمینه هم همینطور است.

وی اذعان کرد: غرب در تمام تحریم‌های اقتصادی، اقدامات حقوقی، اهداف فنی و اهداف سیاسی که داشت و به طور کلی در تمام قضایا در ایران شکست خورده است و چه بهتر که خود این حقیقت را بپذیرند و دست بردارند و آب در هاون نکوبند.

عسکری گفت: در اطراف ما در شرق و غرب نیرو پیاده کردند، تا پایگاه زمینی داشته باشند اما مجبور شدند سربازان خود را خارج کنند و وقتی که نتوانستند از پایگاه‌های زمینی استفاده کنند آیا دو پایگاه دریایی می‌تواند آنها را کمک کند.

وی بیان کرد: شنبه 27 خرداد ماه سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 58 است که اکنون به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرده است که جا دارد از خدمات همه جهادگران در عرصه کشاورزی تقدیر کنم.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول