اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور 15 استان ایران در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2011 ترکیه

خبرگزاری فارس: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول گفت:‌ 91 واحد اقتصادی و علمی از 15 استان ایران در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2011 ترکیه شرکت دارند.

حضور 15 استان ایران در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2011 ترکیه
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به ترکیه، محمود حیدری پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ترکیه، در جمع خبرنگاران بر نقش مهم برگزاری نمایشگاه اکسپو 2011 ایران در ترکیه در گسترش روابط تجاری تاکید کرد.
وی گفت: در این نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات صنعتی، علمی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و امکانات مناطق آزاد‌ به نمایش گذاشته شده است.
حیدری ادامه داد: نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت با محوریت استان آدربایجان ‌غربی، مساعدت سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه اکسپو 2011 ایران در ترکیه را ‌در گسترش روابط تجاری مهم دانسته وافزود: محل برگزاری این نمایشگاه نزد محافل اقتصادی و تجاری ترکیه از اهمیتی خاص برخوردار است.
حیدری افزود: نمایشگاه این پیام را داد که با وجود میل بدخواهان روابط ممتاز دوکشور تاریخ ساز و تمدن پرور ایران و ترکیه با قوت روبه توسعه و پیشرفت است و امیدواریم با این اقدامات مبادلات اقتصادی نیز به هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری نزدیک شود.
حسن سرد، رئیس انجمن تجار و صنعتگران ترکیه موسوم به 'تومسیعاد' با اشاره به ظرفیت‌های همکاری ایران و ترکیه عنوان کرد: اکنون که اراده عالی مقامات دو کشور راه را برای توسعه و همکاری‌های اقتصادی هموار کرده است، بخش‌های خصوصی دو کشور باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.
وی ترکیب اقتصاد و توانی‌های اقتصادی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه را موجب توسعه و رفاه دو ملت دانست.
نمایشگاه ایران ـ اکسپو 2011 که در آن توانمندی‌های تولیدات صنعتی، علمی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و امکانات مناطق آزاد کشورمان به مدت چهار روز در فضایی به مساحت هزار مترمربع در معرض دید علاقه‌مندان داخلی و خارجی قرار داده می‌شود.
نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت با محوریت استان آدربایجان غربی، مساعدت سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود که با توجه به اهمیت محل برگزاری این نمایشگاه نزد محافل اقتصادی و تجاری ترکیه، با استفبال خوبی روبه‌رو شده است.
در این نمایشگاه اختصاصی در کنار عرضه نمونه‌هایی از تولیدات کشورمان در صنایع غذایی، خشکبار، صنایع دستی و فرش، امکانات و توانایی‌های کشورمان در زمینه خدمات به ویژه صنعت حمل و نقل، و گردشگری نیز عرضه می‌شود. علاوه بر این، ظرفیت‌های علمی تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورمان نیز به نمایش گذاشته شد.
دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شیراز، یزد، زنجان، شهید چمران اهواز، فردوسی مشهد، بوعلی همدان، تبریز، صنعتی شریف تهران و تعدادی دیگر از مراکز علمی کشورمان، از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در این نمایشگاه توانمندی‌های علمی خود را عرضه کرده‌اند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول