اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت میگیرد؛

ساخت نخستین فضای آموزشی ایران توسط خیرین در ترکیه

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: با حضور 6 هزار نفر از ایرانیان مقیم ترکیه، کلنگ نخستین فضای آموزشی ایران در استانبول به زمین زده می‌شود.

ساخت نخستین فضای آموزشی ایران توسط خیرین در ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه سه‌شنبه محمدرضا حافظی در چهارمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیران مدرسه ساز گفت: حرکت بزرگ فرهنگی مدرسه ساختن در 14 سال خدمت افتخار عظیم در کشور و برون مرزها به‌وجود آورده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز با اشاره به فعالیت‌های این مجمع افزود: خیران در این عرصه مقدس بیش از دولت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در 14 سال پیش عنوان کرد: 14 سال قبل مدارس در کشور چهار نوبته بودند و با همت خیران مدرسه ساز امروز شاهد این هستیم که مدارس کشور یک نوبته و دو نوبته هستند.
حافظی تاکید کرد: این مجمع در 14 سال قبل نهال کوچکی بود و امروز به لطف خدا 125 هزار خیر در آن حضور داشته و به امر خیر مشغول هستند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز عنوان کرد: حرکت بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در چهاردهمین سال موجودیت خود قرار گرفته و در امر ایجاد فضای آموزشی به منظور بسترسازی برای فرزندان تلاش می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرزندان ایرانیانی که مقیم کشورهای دیگر هستند به تدریج هویت، ملیت و زبان مادری شان را فراموش می کنند و به همین دلیل ساخت مدارس در این کشورها از طریق خیرین در احیای فرهنگ، ملیت و هویت آنها کمک می‌کند. 
وی بیان داشت: ترکیه، کانادا، انگلستان و آمریکا از جمله کشورهایی است که خیرین مدرسه ساز  برآنند تا در آنجا مدرسه بسازند و در همین راستا در چهار ماه گذشته مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور ترکیه تشکیل شد و به‌زودی و با حضور شش هزار نفر از ایرانیان مقیم ترکیه، کلنگ اولین فضای آموزشی ایران در استانبول به زمین زده می‌شود.
حافظی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در دوازدهم تیرماه 1367 بر فراز آبهای خلیج فارس که مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی قرار گرفت گفت: مادر یکی از مسافران 24 ساله این هواپیما با خون بهای فرزند جوان خود مدرسه‌ای ساخت و این مادر بر این باور بود به ازای از دست دادن یک فرزند خداوند 120 فرزند دیگر به وی اعطا کرده و این دیدگاه بیانگر آن است که اگر خداوند اراده کند ملتی ارتقا پیدا کند، حتی از طریق دشمن این کار را انجام می‌دهد.
وی در پایان با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ دوست هستند، تصریح کرد: با با ورود به کشور آمریکا، انگلیس و حضور فعال در جهان برای ساختن مدارس به جهان نشان می‌دهیم که ایرانیان فرهنگ دوست هستند.
در پایان این جشنواره از خیران مدرسه ساز و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری تجلیل به‌عمل آمد.
چهارمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری با حضور نسرین سلطانخواه رئیس بنیاد نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، کریم زمانی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار شهرستان ری و جمعی از مسئولان این شهرستان در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
شهرستان ری با چهار ناحیه آموزش و پرورش دارای 475 مدرسه و 106 هزار و 31 دانش آموز است که با توجه رشد 6/1 درصدی جمعیت شهرستان، این منطقه به 55 مدرسه دیگر نیاز دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول