اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی اعلام کرد

تسریع در ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: برای تسریع در روند ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه تلاش می‌شود.

تسریع در ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

 مهدی داداشی زین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرک صنعتی ایران و ترکیه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و تلاش برای راه‌اندازی این شهرک در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شده است، تصریح کرد: تفاهمنامهٔ مشترک بین طرف ایرانی و ترک برگزار و مقامات استانی نیز در این جلسات شرکت کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا تفاهمنامه فی‌مابین به وزارت امور خارجه ارسال شده است.

داداشی زین‌الدین با بیان اینکه مکان این شهرک تا حدودی مشخص شده است، خاطر نشان کرد: مکان مورد نظر قطعی نشده است ولی پیش‌بینی می‌شود در محدوده منطقه آزاد تجاری ماکو باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه مقامات ملی تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: رعایت برخی موارد امنیتی در این زمینه لازم و ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا وزارت صنایع و معادن و وزارت امور خارجه در حال رایزنی هستند، اظهار داشت: در آینده نزدیک مکان این شهرک نهایی می‌شود و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری این موضوع به وقوع خواهد پیوست.

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی با بیان اینکه در این زمینه تمام موارد امنیتی رعایت شده است، تصریح کرد: ترکیه تعاملات خوبی با ایران دارد و بر اساس تفاهمنامه‌هایی که سران دو کشور برای توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری دارند این شهرک زمینه را فراهم می‌کند تا ایران و ترکیه سطح مبادلات خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول