اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش مبادلات کشاورزی ایران و ترکیه به 50 میلیون دلار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در نشست تجارت مرزی مسئولان اقتصادی ایران و ترکیه به افزایش مبادلات کشاورزی از 30 میلیون دلار به 50 میلیون دلار توافق کردند.

افزایش مبادلات کشاورزی ایران و ترکیه به 50 میلیون دلار
جعفر صادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این سردخانه‌های محلی برای نگهداری محصولات کشاورزی به ویژه میوه‌های تولید استان هستند.
وی با اشاره به اینکه این سردخانه‌ها دارای استانداردهای لازم هستند، تصریح کرد: ظرفیت سردخانه‌های موجود بیش از 551 هزار تن است.
این مسئول با بیان اینکه ارومیه بیشترین سهم از تعداد سردخانه‌ها را در سطح استان به خود اختصاص داده است، افزود: بیشترین حجم پراکندگی سردخانه‌ها در شهرستان ارومیه است.
اسکندری با اشاره به کیفیت سردخانه‌های استان، خاطرنشان کرد: به منظور بررسی کمیت و کیفیت سردخانه‌های موجود در استان طرح ویژه نظارتی سردخانه در استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای سنجش کیفیت سردخانه‌های استان اجرایی شد، گفت: این طرح به مدت سه روز در تمام شهرهای استان اجرایی شده است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب محصولات ذخیره شده در این سردخانه‌ها شامل سیب و انگور است، ادامه داد: 30 درصد سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه علاوه بر سیب سایر محصولات کشاورزی آذربایجان غربی برای ورود به عرصه رقابت از کیفیت مناسب برخوردارند، گفت: در نشست تجارت مرزی که مردادماه سال جاری با حضور مسئولان اقتصادی ایران و ترکیه برگزار شد حاضران به افزایش مبادلات کشاورزی از 30 میلیون دلار به 50 میلیون دلار توافق کردند.
وی اعلام کرد: برای رسیدن به چنین هدفی باید کشاورزان و مسئولان ذی‌ربط مساعدت‌های لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول