اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ایتکیب ترکیه:

90 درصد تجارت پوشاک ایران و ترکیه قاچاقی صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ایتکیب ترکیه گفت: 90 درصد تجارت پوشاک ایران و ترکیه به صورت قاچاق صورت می‌گیرد و تجار ایرانی به علت عوارض سنگین گمرک ایران حاضر به خرید رسمی نیستند.

90 درصد تجارت پوشاک ایران و ترکیه قاچاقی صورت می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به استانبول، تامر پالا صبح امروز در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2011 ترکیه در بازدید تجار پوشاک ایران و اعضای هیئت مدیره پوشاک کشور از توانمندی‌های صنعت پوشاک ترکیه، خواستار رفع موانع گمرکی برای تجار ترک در ایران شد.
وی با اشاره به سابقه روابط تجاری این شرکت با ایران اظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این روابط به صورت گسترده آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
مدیر شرکت ایتکیب ترکیه گفت: موانع گمرکی مانعی بر سر مبادلات تجاری ایران ترکیه بوده و قاچاق کالا رهاورد این مشکلات است.
پالا ادامه داد: قاچاق پوشاک به ایران از طریق ترکیه علاوه بر مشکلات بسیاری که برای خود تجار ایرانی فراهم کرده برای فعالان اقتصادی ترک نیز ناخوشایند بوده و سبب شده تا نتوانیم در زمینه بازگشت سرمایه و دریافت پول خود مطمئن باشیم.
مدیر شرکت ایتکیب ترکیه گفت: 90 درصد تجارت پوشاک ایران و ترکیه به صورت قاچاق صورت می‌گیرد و تجار ایرانی به علت عوارض سنگین گمرک ایران حاضر به خرید رسمی نیستند.
عضو هیئت مدیره اوتاید ترکیه یادآور شد: ایران نقش مهمی در تجارت منطقه دارد و با توجه به قدرت اتحادیه‌های پوشاک ترکیه که عمدتا در استانبول متمرکز بوده و در سطح بازارهای معتبر اروپایی حاضر می‌شوند می‌توان به آینده روابط بیش از پیش خوشبین بود.
وی به دیدارهای متعدد خود از ایران و تبریز اشاره کرد و افزود: در دیدار با روسای اتاق بازرگانی در ایران و تبریز بر موضوع ضرورت اصلاح قوانین گمرکی در ایران تاکید شده است.
مدیر شرکت ایتکیب ترکیه گفت: فعالان اقتصادی ترکیه مایل به حضور گسترده در بازار ایران هستند اما موانع این توسعه نیز باید با همکاری خود تجار و چانه‌زنی آنان با مسئولان ایرانی برطرف شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول