به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، نرگس کمالی ظهر امروز در بازدید از محل پروژه چهار بانده محور سوادکوه با اشاره به این مطلب که برای توسعه شهرستان سوادکوه باید به اولویتبندی شهرستانی توجه شود، گفت: کمکاری و تاخیر در طرح ملی چهار بانده شدن محور سوادکوه گریبانگیر مردم و شهرداریهای این شهرستان را فراهم کرده است.
عضو شورای عالی استانهای کشور با بیان این مطلب از اوایل سال 89 با نظر موافق اداره راه و شهرسازی اقدام به عقد قرارداد با مشاور مربوط به تهیه طرح برای ورودی و خروجی شهر کردهایم، افزود: 350 میلیون ریال برای این مشاور توسط شهرداری زیراب هزینه شده است.
عضو شورای شهر زیراب با اشاره به اینکه محور سوادکوه از میان شهرهای سوادکوه میگذرد، گفت: محور سوادکوه به دلیل مشکلات مربوط به جاده ترانزیتی که در طرح ملی چهار بانده شدن قرار دارد، به قتلگاه تبدیل شده است.
کمالی با بیان این مطلب که با ایجاد یک تصادف، چندین دستگاه و اداره و نهاد درگیر آن میشود، عنوان کرد: به دلیل مشکلات مربوط به چهار بانده شدن محور سوادکوه دستگاههای دخیل در تصادفات زیر سوال میروند.
وی به تصویب طرح شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب برای کندرو سازی برای ورودی و خروجی شهر زیراب اشاره کرد و گفت: مسئول راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان با طرح ما به دلیل بار مالی مخالفت کرده است.
عضو شورای شهر زیراب با انتقاد از رویکرد حوزه راهسازی استان مازندران گفت: چهار بانده شدن محور سوادکوه و خطرناک بودن آن در درون شهرها نیاز مبرم به کندسازی این محور در ورودی و خروجی شهر دارد و جان انسانها را ارزشمندتر از هزینه این طرح میدانیم.
این مسئول به تملک بخشی از حاشیه محور توسط مسئولان طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه پرداخت و متذکر شد: تملک بخش دیگری از حاشیه چهار بانده شدن توسط شهرداریها با بضاعت مالی اندک جای انتقاد دارد.
کمالی خواستار حل خلاء قانونی مدیریت راه ترانزیتی در درون شهرها بین شهرداریها یا راه و شهرسازی شد و اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی در حل این مشکل همکاری کند.
انتهای پیام/ن20/گ1003