اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

پروژه سریال شهید باکری با جدیت دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پروژه ساخت سریال شهید مهدی باکری با جدیت مضاعفی دنبال می‌شود.

پروژه سریال شهید باکری با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ساخت این سریال که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: این پروژه بعد از اتمام به یک اثر فاخر و ماندگار تبدیل خواهد شد زیرا مقامات استان و اصحاب رسانه روند اجرایی‌شدن این پروژه را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه فضای مناسبی برای تداوم پیگیری این پروژه فراهم شده است، گفت: برای ساخت این سریال بودجه‌بندی انجام شده و در مراحل مختلف نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز اهتمام می‌شود، از این‌رو انتظار می‌رود تا پایان خدمت دولت دهم بخش تحقیقاتی پروژه به اتمام رسیده و وارد فاز تصویربرداری شود.

فتح‌الهی ادامه داد: ساخت سریال شهید باکری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده و با مشارکت استانداری و صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران مراحل مختلف برای ساخت آن دنبال می‌شود و کمیته تحقیق نیز در مرکز استان مستقر خواهد شد؛ از این رو امیدوار هستیم این پروژه فارغ از هرگونه شتاب‌زدگی تولید شده و در زمان مناسبی آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال‌های قبل از آغاز جنگ تحمیلی تا این لحظه همچنان باب شهادت در این استان مفتوح است چراکه جوانان زیادی برای حراست از آرمان‌های انقلاب از نخستین روزهای استقرار حکومت اسلامی تا این لحظه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند؛ بنابراین ساخت این سریال فرصت مغتنمی برای معرفی سایر رزمندگان، جانبازان و ایثارگران استان است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: استان‌های عمقی کشور با جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی به سوی سازندگی و پیشرفت حرکت کردند ولی در این استان با وجود فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها محرومیت همچنان وجود دارد که باید این قبیل موارد نیز به تصویر کشیده شود.

فتح‌الهی با تاکید بر اینکه در تقویم کشور روز ملی شهردار وجود ندارد، اظهار داشت: همراه با مستندات و اسناد متقن روز ولادت، شهادت و تاریخ انتصاب شهید مهدی باکری به پست شهرداری را به مقامات ارشد نظام اعلام کرده‌ایم تا یکی از این تاریخ‌ها به عنوان روز ملی شهردار انتخاب شود.

وی به احداث یادمان شهید مهدی باکری اشاره کرد و گفت: این یادمان به عنوان پروژه‌ای که در سایر نقاط کشور نمونه‌ای ندارد در دست احداث است لذا با توجه به اهمیت پروژه و زمان‌بر بودن آن به نظر می‌رسد متقارن با پخش این سریال، یادمان هم به مرحله بهره‌برداری برسد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بسیاری از تنش‌های قومی، دینی و اجتماعی را با راهکارهای فرهنگی می‌توان کنترل کرد که در این استان در طول سال‌های گذشته تجربیات زیادی در این حوزه کسب شده است به طوری که صاحبان فکر و مرام مختلف با یکدیگر همدل و هم رای شده‌اند.

فرمانده دلاور، "مهدی باکری" در عملیات بدر در تاریخ 63/11/25 به خاطر شرایط حساس عملیات طبق معمول به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش کرد تا مواضع تصرف‌شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت نماید که در نبردی دلیرانه بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول