اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران:

درآمد عمومی مازندران 100 میلیارد تومان افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در سال جاری سهم درآمد عمومی مازندران 100 میلیارد تومان رشد داشته است.

درآمد عمومی مازندران 100 میلیارد تومان افزایش یافت

محمود شعبان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در سال 91 رقم بودجه مازندران از سهم درآمد عمومی استان معادل با 480 میلیارد تومان تعیین شد، اظهار داشت: این رقم معادل 100 میلیارد تومان از عملکرد سال گذشته بیشتر است.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری بیشترین سهم درآمدزایی برای امور مالیاتی گذاشته شده است.

شعبان‌زاده درباره اینکه اداره کل امور مالیاتی استان به دلیل اینکه بتواند درآمد خوبی را وصول کند باید چند برنامه اساسی انجام دهد، گفت: یکی اجرایی کردن طرح تحول مالیاتی است که هفت محور اقتصادی در آن قرار دارد و بخشی نیز به الکترونیکی کردن اظهارنامه‌های مالیاتی تعلق دارد که باید ساماندهی در آن صورت گیرد.

وی افزود: بخش دیگر اظهارنامه‌هایی است که باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در مدت معین تحویل ادارات امور مالیاتی استان بدهند و بخش بعدی مربوط به موقعیت آن شخصیت حقیقی و حقوقی است که باید کد اقتصادی الکترونیکی و آنلاین دریافت کنند.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران یادآور شد: کد اقتصادی در بخش حقوقی در مهلت مقرر صورت گرفته، ولی کد اقتصادی در بخش حقیقی در واقع از جمله کارهایی است که در سال‌جاری باید در پیش بگیرد.

این مسئول اذعان داشت: مورد دیگری که در مازندران از مباحث وصول مالیات می‌تواند مورد بحث باشد واحدیابی مراکز تولیدی و خدماتی و همچنین مشاغل آزاد است که دارای پروانه تولید ساخت و اشتغال هستند و اگر اینکار صورت بگیرد هر خرید و فروشی در شرایط کد اقتصادی صورت می‌گیرد.

شعبان‌زاده متذکر شد: با این طرح دیگر خرید و فروش زیرزمینی نخواهیم داشت و هم مالیات اصلی از عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده بنابر قانون برنامه پنجم در جای خود وصول می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه‌ها در استان گفت: در مازندران از مجموع 3 میلیون و 700 هزار نفر که یارانه دریافت می‌کنند برای 13 هزار نفر که تمکن مالی دارند پیامک عدم دریافت رایانه ارسال شده است.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول