اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

30 درصد بخش کشاورزی ضایعات است/ 5 میلیارد دلار درآمد سالانه ضایعات

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ضایعات بخش کشاورزی حدود 30 درصد است که ارزش این حجم ضایعات تا رقم 5 میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود.

30 درصد بخش کشاورزی ضایعات است/ 5 میلیارد دلار درآمد سالانه ضایعات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، طهمورث فتاحی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در شهرکرد، اظهار داشت: هم‌اکنون ضایعات بخش کشاورزی حدود 30 درصد است که ارزش این حجم ضایعات تا رقم 5 میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود به همین دلیل گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی از موثرترین گزینه‌های کاهش این حجم ضایعات است.

وی افزود: وجود ظرفیت‌های بدون استفاده بسیار در بخش‌های کشاورزی و صنعت موضوعی است که با وجود اقدامات و برنامه‌های ارائه شده هنوز راهکار مؤثری برای استفاده از این توانمندی‌های اجرایی اندیشیده نشده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: توجه به این ظرفیت‌ها‌ می‌تواند زمینه‌ساز تأمین نیاز کشور به بسیاری از کالاهای اساسی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رونق صادرات باشد، تحقق این امر نیازمند شکل‌گیری برخی زیر‌‌ساخت‌ها در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و تحول اساسی در بخش صنایع غذایی است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را از جمله محورهای اساسی برای رونق این بخش دانست و گفت: اما در سال‌های گذشته توجه چندانی به راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام یا ایجاد واحد‌های جدید در کنار مراکز تولید صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مناسب در کنار مراکز تولید موجب شده تا امکان بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خدادادی در این بخش فراهم نباشد، گفت: بسیاری از تولید‌کنندگان از انگیزه کافی برای ادامه تولید و عرضه برخی محصولات کشاورزی برخوردار نیستند.

فتاحی خاطرنشان کرد: توجه به رونق صنعت بسته‌بندی علاوه بر کاهش ضایعات و ایجاد اشتغال، می‌تواند با فراهم کردن زمینه‌های صادراتی، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول