اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان خبر داد

استفاده از ظرفیت‎ها راهی به سوی تحقق افزایش درآمد سرانه

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: استفاده بهتر از ظرفیت‎های موجود استان برای تحقق افزایش درآمد سرانه مقوله‎ای مهم است که روشی کارا برای رسیدن به اهداف مطلوب خواهد بود.

استفاده از ظرفیت‎ها راهی به سوی تحقق افزایش درآمد سرانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی در جمع مدیران استان اظهار داشت: توسعه ظرفیت‎های جدید نیز می‎تواند در افزایش درآمد سرانه مردم تاثیرگذار باشد که این روش کمی زمان‌بر است.

وی در خصوص برآورد درآمد استان به تفکیک منابع درآمدی در برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: درآمد استانی، سهم از درآمد ملی، منابع داخلی شهرک‎های دولتی، تسهیلات بانکی، سرمایه‎گذاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی در برآورده کردن افزایش درآمد سرانه استان بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: سرمایه‎گذاری بانک‎ها و اوراق مشارکت نیز می‎تواند در این زمینه مؤثر باشد که این مهم همت همگان را می‎طلبد و مستلزم یک کار جهادی است.

وفایی یکی از ضعف‎های استان را برای رسیدن به نقطه مطلوب در افزایش درآمد سرانه مردم، عدم برنامه‎ریزی مناسب عنوان کرد و یادآور شد: در روش‎های رسیدن به اهداف بعضی مواقع غفلت شده و یا به خوبی برنامه‎ریزی صورت نگرفته است که این عرصه نیازمند یک عزم جدی است.

وی به عملکرد برنامه‎ریزی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل اتاق فکر اقتصادی به ریاست معاون برنامه‎ریزی و دبیری دفتر امور اقتصادی استانداری شکل گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی  استانداری گلستان اضافه کرد: تشکیل کارگروه‎های کارشناسی تخصصی در دستگاه‎های اجرایی همانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین شیلات تشکیل شد.

وفایی تهیه و ابلاغ آیین‎نامه‎های اجرایی، تهیه فرمت و سند عملیاتی ارتقای درآمد سرانه و برگزاری 34 جلسه را از دیگر برنامه‎های معاونت برنامه‎ریزی استانداری گلستان عنوان کرد و گفت: مبنای کار ما استفاده از ظرفیت عظیم بخش خصوصی است تا بتوانیم برای تحقق اهدافمان گام‎های ارزنده‎ای برداریم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول