اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

پزشکان در حال بررسی جوانب درآمدی طرح پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در راستای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده، پزشکان همدانی در حال سبک سنگین کردن جوانب درآمدزایی این امر هستند.

پزشکان در حال بررسی جوانب درآمدی طرح پزشک خانواده هستند

علی عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح پزشک خانواده در پاسخ به چرایی عدم تمایل پزشکان همدان در ثبت‌نام در این طرح، اظهار کرد: از آن جایی که طرح پزشک خانواده طرحی جدید است و پزشکان را مقداری از نظر ساعت کاری محدود می‌کند، برخی تمایل به شرکت نشان نمی‌دهند چرا که در حال حاضر اختیار خدمت‌رسانی در دست خود پزشکان است.

وی با با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان با اختیار خود و بر اساس ساعات مورد نظرشان کار می‌کنند، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده این وضعیت را قانونمند می‌کند چرا که بر اساس این طرح پزشکان موظف می‌شوند در طول روز هشت ساعت کار کنند و مشاوره تلفنی نیز ارائه دهند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر تاکنون پزشکان عمومی روزانه به طور میانگین 20 بیمار را ویزیت می‌کردند اما با توجه به جمعیت زیر پوشش (2 هزار و 500 نفر برای هر پزشک) در این طرح و نیز با توجه به رایگان بودن ویزیت و دارو، بار مراجعات نیز بیشتر خواهد شد.

وی ابراز کرد: از طرف دیگر ممکن است عده‌ای از پزشکان نیز احساس کنند که از لحاظ درآمدی با قرار گرفتن در این طرح ضرر می‌کنند اگر چه در کل باید گفت نظر همه پزشکان در رابطه با این طرح مثبت است، اما در حال حاضر در حال سبک سنگین کردن موضوع هستند.

عطایی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح پزشک خانواده و ثبت‌نام پزشکان عمومی در این طرح استان‌های دیگر خوب عمل کرده‌اند، عنوان کرد: اکثر شهرستان‌های استان همدان نیز عملکرد خوبی داشته‌اند و به نظر من پزشکان شهرستان همدان نیز معطل مانده‌اند که با سنجیدن جوانب، تصمیم یکباره‌ای بگیرند.

وی با اشاره به ثبت‌نام 27 پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده در شهرستان همدان، افزود: با احتساب تعداد پزشکان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، درمانگاه‌های خصوصی و دولتی و کمیته امداد این آمار بیشتر خواهد شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه زمان آغاز طرح پزشک خانواده شهریورماه سال جاری است، خاطرنشان کرد: در راستای آغاز این طرح در همدان وضعیت خیلی بدی نداریم.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: هر یک از پزشکان عمومی همدان که تمایل داشته باشند به طرح اضافه می‌شوند که بر این اساس نیز طی یک پروسه چند ماهه یا تا سال آینده طرح پوشش صد در صدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول