اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصادی استانداری گلستان خبر داد

فاصله معنادار درآمد سرانه گلستان با متوسط کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: کاهش درآمدهای بخش کشاورزی سبب شده تا فاصله معناداری بین درآمد سرانه استان با متوسط درآمد سرانه کشور ایجاد شود.

فاصله معنادار درآمد سرانه گلستان با متوسط کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی در جمع مدیران استان اظهار داشت: فاصله‎ای که بین درآمد سرانه مردم با میانگین کشوری به وجود آمده است از سال 1379 شروع و هر چه به سمت جلوتر پیش می‎رویم این فاصله معنادارتر می‎شود.

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند در پایان سال 1394 فاصله زیادی بین درآمد سرانه استان با میانگین کشوری خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه درآمد سرانه مردم گلستان، نصف متوسط درآمد کشوری است اذعان کرد: اگر جلوی این کار گرفته نشود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد بنابراین باید در این راستا یک کار انقلابی و جهادی صورت بگیرد و همه باید کمک کنند تا این وضعیت اصلاح شود.

وفایی روند فعلی ارزش افزوده را از سال 1387 تا سال 1394 مورد ارزیابی قرار داد و متذکر شد: بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری به لحاظ ارزش افزوده 10 هزار و 66 میلیارد ریال در سال 1387 بوده و چشم‎انداز استان 33 هزار و 58 میلیارد مورد مطلوب ماست.

وی بیان داشت: اگر این روند ادامه پیدا کند تا سال 1394 حدود 15 هزار و 814 میلیارد تومان ارزش افزوده خواهیم داشت و جهشی که باید اتفاق بیفتد 17 هزار و 244 میلیارد ریال ارزش افزوده است تا به متوسط کشوری دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطر نشان کرد: سهم این بخش در ساختار اقتصادی سال 1387 به میزان 22.5 درصد بوده که به دنبال این هستیم این رقم در سند چشم‌انداز به 15.7 برسد.

وفایی یادآور شد: سند ارتقای سرانه استان در زمان یحیی محمودزاده استاندار وقت و وزارت کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول