اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی نکا:

مالیات بر اساس درآمد وضع شود / ورشکستگی در مالیات محاسبه نشود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی نکا گفت: اداره مالیات باید مالیات بر درآمد وضع کند نه بر ورشکستگی یعنی اینکه اگر کسی در حال حاضر ورشکسته و یا رکود بازار دارد نباید همان مالیات قبلی را پرداخت کند.

مالیات بر اساس درآمد وضع شود / ورشکستگی در مالیات محاسبه نشود

محمد جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: شهردار نکا در جمع‌آوری دستفروشان از سطح شهرستان تلاش فراوانی در این راستا انجام داده و در حال حاضر سد معبری در سطح شهرستان در این راستا نداریم.

وی اظهار داشت: ساماندهی دستفروشان در رونق کسب و کار در بازار بسیار موثر است و امیدواریم با نهادینه شدن این کار در سطح شهرستان شاهد بازاری پویا باشیم.

جلالیان با اشاره به اینکه بازار هفتگی چندگانه در روزهای مختلف در سطح شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از شهردار نکا خواهشمندیم در این رابطه نیز همکاری لازم را انجام و بازار هفتگی در یک روز در شهرستان برگزار شود تا به بازار فشار نیاید.

رئیس مجمع امور صنفی نکا یادآور شد: از افزایش تعداد بازار هفتگی در نکا انتقاد داریم و باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه اظهارنامه مالیاتی از اول تیر ماه در نکا همزمان با سراسر کشور توسط بازاریان باید به اداره مالیات ارائه شود، تصریح کرد: بازاریان ما تا 31 تیر ماه فرصت دارند تا این اظهارنامه مالیاتی را تقدیم اداره مالیات کرده و از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوند.

جلالیان همچنین ادامه داد: مالیات باید بر درآمد باشد و با توجه به اینکه مالیات به تمام صنوف در طول سال تعلق گرفته و هر سال نیز چند درصدی اضافه می‌شود، اداره مالیات باید در این رابطه مالیات را بر درآمد وضع کند نه بر ورشکستگی یعنی اینکه اگر کسی در حال حاضر ورشکسته و یا رکود بازار دارد نباید همان مالیات را پرداخت کند و باید در این رابطه با این بازاری مدارا کنیم.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان نکا افزود: براساس آمارهایی که در اختیار داریم حدود 5 هزار و 826 واحد صنفی مجاز و دارای پروانه کسب با احتساب یک‌هزار و 448 نفر عضو فرش دستباف در این شهرستان فعالیت دارند.

وی گفت: برخی واحد صنفی در شهرستان فعالیت می‌کنند که هیچ مجوزی از مراجع ذی‌صلاح اخذ نکرده‌اند که امیدواریم در اسرع وقت به این مهم رسیدگی کرده و برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول