اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان:

40 موسسه قرآنی در گیلان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 40 موسسه قرآنی در استان خبر داد.

40 موسسه قرآنی در گیلان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حمید کوه‌پیما ظهر امروز در جریان برگزاری چهارمین کرسی تلاوت استانی در شهر رستم‌آباد رودبار، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی و طبق اصل 44 قانون اساسی واگذاری طرح‌های دولتی به امور مردمی در دستور کار مسئولان نظام است.

وی افزود: در این راستا دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تأسیس، توسعه، تجهیز و حمایت موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته این مسئول، تاکنون حدود 40 موسسه قرآنی در سطح استان برای فعالیت دائم و موقت مجوز گرفته‌اند و فعال هستند.

وی ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم با حضور اساتید و تحقق و اجرای آیین‌نامه‌هایی که سازمان برای ارائه فعالیت‌های قرآنی در سطح عمومی و مردمی دارد را از اهداف تأسیس موسسات قرآنی عنوان کرد.

کوه‌پیما، حمایت سخت‌افزاری از موسسات قرآنی را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری برشمرد و گفت: حمایت سخت‌افزاری موسسات قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات و دارالقرآن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: از محل بودجه‌های نیم درصد حمایت‌های مضاعفی را در زمینه تجهیزاتی و نرم‌افزاری موسسات قرآنی انجام می‌دهیم.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ارائه برنامه‌های نرم‌افزاری از موسساتی که توان اجرای برنامه‌های قرآنی داشته باشند را از دیگر اقدام‌های در دستور کار یاد کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن هزینه اجرای برنامه‌ها را تقبل می‌کنند.

وی از فعالیت خانه‌های قرآن روستایی در سطح روستاهای گیلان خبر داد و ابراز کرد: با همکاری و تعامل مردم و اداره‌های شهرستان و استان حدود 130 خانه قرآن روستایی در 13 شهرستان گیلان مشغول فعالیت هستند.

کوه‌پیما ادامه داد: مسئولان موسسات خانه‌های قرآن روستایی دوره تربیت معلم را گذرانده‌اند و در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، تلاوت قرآن کریم توسط محمود لطفی‌نیا از قاریان بین‌المللی گیلان و حسن رجبی از حافظان کشوری و سید یاسر حسینی انجام شد که حضور این قاریان ممتاز و برجسته زینت‌بخش چهارمین کرسی تلاوت استانی در رستم‌آباد رودبار بود.

انتهای پیام /غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول