اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تأکید کرد

پوشش‌های گیاهی مناسب راهکاری برای مقابله با ریز‌گرد‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پوشش‌های گیاهی متناسب با اقلیم ریز‌گرد‌ها و گرد و غبار‌های موجود در اصفهان را کاهش می‌دهد.

پوشش‌های گیاهی مناسب راهکاری برای مقابله با ریز‌گرد‌های اصفهان

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 3 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی اصفهان را بیابان‌ها تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: حدود 10 هزار هکتار نهال‌کاری توسط منابع طبیعی استان در راستای مهار بیابان‌های اصفهان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست متولی اجرای اقدامات مورد نیاز در راستای مهار و کاهش اراضی بیابانی استان نیست، اضافه کرد: اما مجموعه محیط زیست به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بیابان‌های استان نظارت می‌کند و بسیاری از ریز‌گرد‌های موجود در استان ناشی از بیابان‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام مسئولان استان به دنبال اجرای اقدامات مورد نیاز در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند، تصریح کرد: بیابان‌ها همیشه تهدیدی برای محیط زیست هستند و در صورت عدم وجود پوشش‌های گیاهی مناسب در بیابان‌های اصفهان محیط زیست به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه استان باید برای تأمین سلامتی تمام زیست‌مندان به مقابله با بیابان‌زایی بپردازد، ادامه داد: پوشش‌های گیاهی متناسب با اقلیم باید در اراضی اصفهان ایجاد شود و با تحقق این موضوع بسیاری از تهدید‌های زیست‌محیطی در استان برطرف می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه پوشش‌های گیاهی متناسب با اقلیم ریز‌گرد‌ها و گرد و غبار‌های موجود در اصفهان را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: ایجاد پوشش‌های گیاهی مناسب در مراتع استان از سیاست‌های اصلی محیط زیست به شمار می‌رود و غنی شدن و تقویت مراتع استان امری ضروری برای مقابله با ریز‌گرد‌ها و گرد و غبار‌های موجود در هوا است.

وی با اشاره به اینکه سلامتی کار‌بری‌های جانبی مراتع و اراضی استان باید حفظ شود، افزود: هم‌چنین ایجاد پوشش‌های گیاهی در مراتع و اراضی استان سبب مقابله با ایجاد سیل و فرسایش‌های خاک در مناطق می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول