اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

دو میلیون هکتار از خاک لرستان پوشش گیاهی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در حال حاضر دو میلیون هکتار از خاک لرستان شامل پوشش گیاهی است.

دو میلیون هکتار از خاک لرستان پوشش گیاهی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین بازگیر عصر امروز در سمینار آموزشی حفاظت از تنوع زیستی در زاگرس مرکزی در خرم‌آباد گفت: به رغم داشتن منابع خدادادی، بکر و زیبا اما مردم شکرگزار و حافظ خوبی برای محیط زیست و طبیعت نیستند.
وی اظهار داشت: اکنون به جای جنگل، مزرعه‌های کم بازده، مرتع، رودخانه و تالاب، انجام پروژه‌های مختلف بدون توجیه اقتصادی و زمین‌های نامرغوب کشاورزی جایگزین شده که این امر باعث تخریب محیط زیست می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امروز وظیفه ما سنگین‌تر است، چرا که در صورت عدم حفاظت از محیط زیست آیندگان دیگر هوای پاک را نخواهند داشت و نسل‌های آینده نیز با مشکل جدی مواجه می‌شوند.
بازگیر در ادامه با اشاره به پروژه بین‌المللی حفاظت از زاگرس مرکزی با کمک سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مربوطه و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: با کمک این نهادهای بین‌المللی این پروژه از سال 81 در کشور امضا شد، که سال 86 به صورت رسمی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه بین‌المللی در لرستان اجرایی نشده است، ابراز امیدواری کرد با همت همه همکاران بتوان این طرح را به خوبی در استان برای حفاظت از تنوع زیستی در استان انجام داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با توجه به اینکه رویکرد این پروژه توانمندسازی جوامع محلی است باید تلاش کنیم تا به خوبی این حفاظت در منطقه زاگرس مرکزی صورت گیرد.
بازگیر خاطرنشان کرد: در سطح استان لرستان حدود یک‌میلیون جنگل و یک میلیون مراتع وجود دارد.
مدیر کل سازمان محیط زیست لرستان گفت: شاخص درختان لرستان بلوط  سرسخت که عوامل مانند طوفان، زلزله، انواع آفات و بلاهای طبیعی، تبر و تیشه را به جان خریده و امروز بالای 300 سال عمر کرده‌اند، که علاوه بر این گونه‌های همچون بنه، لاله‌های واژگون، موسیر و ... با پوشش بسیار خوبی در سطح لرستان وجود دارد.
وی یادآورشد: تخریب جنگل‌ها علت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها قطع درختان برای زغال‌گیری، هموارکردن زمین برای کشاورزی، آتش‌سوزی، ایجاد پروژه‌های گاز، نفت، راه و ... از مهم‌ترین این علت‌ها است.
بازگیر در ادامه با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 500 واحد کوچک و بزرگ صنعتی در لرستان وجود دارد گفت: 90 درصد از این واحدها پایش زیست محیطی شده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول