اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشتخوار خبر داد

افزایش 15 گونه گیاهی جدید به فضای سبز رشتخوار

خبرگزاری فارس: شهردار رشتخوار از افزوده شدن 15 گونه درختی و گیاهی جدید به عرصه فضای سبز این شهر خبر داد.

افزایش 15 گونه گیاهی جدید به فضای سبز رشتخوار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، سیدمهدی علیان اظهار کرد: این امر با هدف کمک به افزایش فضای سبز شهری و ایجاد تنوع در گونه‌های موجود انجام گرفته است.

شهردار رشتخوار مهم‌ترین ویژگی‌های گونه‌های جدید را سازگاری با زیست بوم این منطقه عنوان کرد و افزود : با توجه به گرمای زیاد، خشکی و کم‌آبی منطقه، سعی شد از گونه‌های سازگار با محیط استفاده شود.

علیان گونه‌های جدید را شامل درختان ارغوان، پده، داغداغان، افرا، سنجد، عناب، عرعر، صنوبر، ازگیل و پسته وحشی عنوان کرد و گفت: این درختان نقش مهمی در افزایش گونه‌های موجود در فضای سبز شهری رشتخوار داشته‌اند.

شهردار رشتخوار با بیان اینکه برای افزایش سرانه سبز شهروندی در این شهر، 13 هکتار فضای سبز جدید در شهر در حال اجراست، ادامه داد: سیاست‌های اتخاذ شده در بخش فضای سبز شهری باید به گونه‌ای باشد که هزینه نگه‌داری، طول عمر مفید گونه‌های گیاهی و شرایط اقلیمی و زیست‌بومی هر منطقه نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول