اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

شناسایی بیش از 850 گونه گیاهی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از شناسایی بیش از 850 گونه گیاهی در این استان خبر داد.

شناسایی بیش از 850 گونه گیاهی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان، حسن میرعماد امروز افزود: این استان دارای تنوع گیاهی فراوان و با ارزش صنعتی، دارویی و خوراکی است.

وی افزود: از 850 گونه گیاهی شناسایی شده در استان سمنان، بیش از 126 گونه آن دارویی، صنعتی و خوراکی محسوب می‏شوند.

میرعماد یادآور شد: با ورود فصل بهار، روستاییان و افراد بومی مناطق مختلف در سطح استان سمنان به جمع‏آوری برخی از این گونه‏های گیاهی به منظور مصارف خوراکی و دارویی اقدام می‏کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: این اداره‌کل برای ساماندهی این افراد و نظارت صحیح، به ایجاد زمینه برای تأسیس تشکل‏های مردمی در قالب شرکت‏های تعاونی و تشکل‏هایی در قالب جوامع محلی اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، پنج تشکل در نقاط مختلف استان سمنان فعالیت دارند و 200 نفر بهره‏بردار عضو این تشکل‏ها هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ایجاد اشتغال در جوامع محلی و تغییر معیشت بهره‏برداران را از اهداف اصلی وجود تشکل‏های بهره‏بردار در استان سمنان بیان کرد.

میرعماد تصریح کرد: سریشم، جوی وحشی، چوبک، بادام کوهی، اسپند، پیاز کوهی، زرشک، نسترن وحشی، علف چای، گل کاسنی، گزنه، شقایق، گل گاوزبان، پنیرک و بابونه از عمده محصولات قابل بهره‏برداری تشکل‏های بهره‏بردار در استان سمنان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول