اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران

استاد دانشگاه تبریز پیشکسوت علم ژنتیک گیاهی معرفی شد

خبرگزاری فارس: استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران به‌عنوان پیشکسوت در زمینه ژنتیک گیاهی کشور معرفی شد.

استاد دانشگاه تبریز پیشکسوت علم ژنتیک گیاهی معرفی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد مقدم عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی این دانشگاه در این کنگره با دریافت لوح سپاس از سوی انجمن ژنتیک ایران مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخشی از این لوح تقدیر که به امضای مختار جلالی جواران رئیس انجمن ژنتیک ایران رسیده است با اشاره به تلاش­‌های دکتر مقدم در مسیر اعتلای علم و تحقیقات و تربیت جمع کثیری از متخصصان و استادان کشور و نیز انتشار آثار علمی ارزشمند، وی به‌عنوان پیشکسوت علم ژنتیک گیاهی معرفی شده است.

بر پایه این گزارش، دکتر محمد مقدم‌واحد، متولد سال 1332 تبریز بوده و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تبریز و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری (Ph.D)را در رشته اصلاح نباتات از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا دریافت کرده است.

اجرای 10 طرح پژوهشی، ترجمه و تالیف هفت عنوان کتاب، ارائه بیش از 200 مقاله علمی و پژوهشی (80 عنوان در مجلات ISI)، راهنمایی 107 پایان­‌نامه کارشناسی ارشد و 14 رساله دکتری، ارائه 200 مقاله در کنفرانس­‌های داخلی و خارجی (40 مقاله در کنفرانس­‌های خارجی)، مشاوره 200 پایان­‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری، عضویت در پنج انجمن علمی و نیز جامعه استادان نمونه کشور، سردبیری مجله علمی پژوهشی OURNAL oF Plant Physiology and Breeding، عضویت در هیئت تحریریه شش مجله علمی پژوهشی، دریافت 24 جایزه، لوح تقدیر و مدال کشوری در مقاطع مختلف از سال 1353 تاکنون از سوابق علمی وی به‌شمار می‌رود.

دکتر محمد مقدم همچنین در دانشگاه تبریز مسئولیت­‌های مختلفی بر عهده داشته که از آن جمله می­‌توان به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدیریت تحصیلات تکمیلی و معاونت آموزشی دانشکده کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول