اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر:

مرکز تولیدات گیاهی گیوی در حال تکمیل است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: نخستین مرکز تولیدات گیاهی استان در شهرستان کوثر با پیشرفت 95 درصد در حال تکمیل نهایی است.

مرکز تولیدات گیاهی گیوی در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه کشاورزی و تولیدکنندگان و بهره‌برداران این بخش اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 700 میلیون تومان به سرعت در حال تکمیل شدن است که با بهره‌برداری از آن امکان توسعه باغات و حتی درختان مثمر در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی به توسعه دو هزار هکتاری باغات در اراضی شیبدار این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه انتظار می‌رود شهرستان کوثر که به باغ شهر استان معروف است، زمینه و بستر رشد و تعالی بیشتری پیدا کند.

رئیس‌ساداتی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال 14 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که هشت هزار هکتار از اراضی باغات این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

این مسئول با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از تمام دست‌اندرکاران و تلاشگران این عرصه خواست تا با بهره‌گیری از فرصت پیش آمده برای بهره‌مندی از تسهیلات پرداختی به متقاضیان بخش کشاورزی در توسعه و رونق این بخش کمک کنند.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز از پرداخت 185 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به متقاضیان حوزه کشاورزی خبر داد.

عادل عبدایمانی ادامه داد: این تسهیلات کم بهره در بیش از 70 رشته به فارغ‌التحصیلان کشاورزی به صورت انفرادی و تعاونی و همچنین توسعه واحدهای دامی و کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: استان اردبیل توان تولید چهار میلیون تن محصول کشاورزی را دارد که با تقویت این ظرفیت اسباب گسترش حوزه کشاورزی فراهم شده است.

20 درصد ارقام گیلاس تولیدی در کوثر اصلاح شده است

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر نیز از برداشت گیلاس از باغات 50 هکتاری شهرستان کوثر خبر داد.

صراف احمدی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 600 تن گیلاس از باغات این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی شرایط مناسب آب و هوایی و استفاده از راهنمایی کارشناسان این بخش را دلیل این افزایش توصیف کرد و افزود: میزان تولید گیلاس در هر هکتار بیش از چهار تن است.

احمدی تصریح کرد: یک هزار و 500 نفر روز در باغات شهرستان افراد و علاقمندان مشغول فعالیت هستند که 80 درصد گیلاس تولیدی از ارقام محلی و 20 درصد ارقام اصلاح شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این شهرستان معروف به باغ‌ شهر استان اردبیل است که سالانه صدها تن انواع میوه گیلاس، زردآلو، به، گردو و سیب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول