اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان

نخستین داروی گیاهی انعقاد خون در تبریز ابداع شد

خبرگزاری فارس: محققان تبریزی برای نخستین بار در جهان موفق به ساخت نخستین داروی گیاهی انعقاد خون شدند.

نخستین داروی گیاهی انعقاد خون در تبریز ابداع شد

سعید ناصری مجری طرح ساخت داروی گیاهی انعقاد خون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: داروی انعقاد خون که توسط اعضای چهار نفره ساخته شده و تحقیق و آزمایشات این دارو هشت سال طول کشیده که مدت زمان اثرگذاری این دارو یک سوم و از نظر هزینه یک بیستم داروهای مشابه خارجی‌اش است.

وی اضافه کرد: ما پس از هشت سال تحقیق و آزمایش توانستیم این داروی گیاهی را در آذر ماه 90 کشف و در اداره کل ثبت مالکیت‌های صنعتی به ثبت  برسانیم که این دارو می‌تواند کمک بزرگی برای بیماران هموفیلی باشد.

ناصری تصریح کرد:  این دارو به علت گیاهی بودن بر خلاف مشابه خارجی که شیمیایی و عارضه‌ای جانبی دارد این دارو هیچ عوارض ندارد و این دارو به شکل‌های اسپری. قطره. شربت و به صورت آمپول تزریقی تهیه شده و در کم‌ترین زمان خون را منعقد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دارو مشابه داخلی و خارجی ندارد و داروهای خارجی موجود در بازار کاملا شیمیایی و دارای عوارض هستند، در حالی که این دارو صددرصد گیاهی و بدون عوارض است و آزمایشات بالینی بر روی افراد داوطلب موید این موضوع است

وی اظهار کرد: عصاره برگ این گیاه بومی که در شمال‌غرب کشور می‌روید دارای اثرات درمانی قابل ملاحظه است و اثرات این دارو بر روی فاکتورهای پی تی و  پی تی پی خون آزمایش شده این گیاه در واقع محرک انعقاد خون است و در التیام زخم‌ها و قطع سریع خونریزی‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

مجری طرح ساخت انعقاد خون  افزود: این طرح عظیم ملی نیازمند سرمایه‌گذاری است و من از تمام سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی تقاضا دارم برای تجاری سازی و تولید انبوه این دارو را مشوق و یاری کنند.

وی افزود: این طرح در شرکت تعاونی خدمات دانش بنیان پیوند علم و صنعت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا شده است.

گروه محققان تبریزی ساخت داروی انعقاد سریع شامل، سعید ناصری، وحید صبح خیز و خانم دکتر سودابه داوران  هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول