اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه پیام نور زنجان:

پوشش گیاهی و نباتی ضامن حفظ خاک است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه پیام نور زنجان گفت: پوشش گیاهی و نباتی ضامن حفظ خاک است که باید برای حفظ خاک با ایجاد پوشش گیاهی و نباتی اقدامات لازم را انجام داد.

پوشش گیاهی و نباتی ضامن حفظ خاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رسول میر احمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار کرد: استمرار خلقت انسان وابسته به محیط است و آنچه در این محیط حائز اهمیت است توجه به طبیعت است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی در همه نیازهای بشر و طبیعت نهفته است، تصریح کرد: حیات و ممات بشر در گرو توجه و حفظ طبیعت است.

این استاد دانشگاه بر ضرورت تعامل و تقابل بین اجزای زیستی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که این تعامل و تقابل وجود داشته باشد، بستر لازم برای ادامه حیات نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تداوم زندگی بشر در گرو تعامل و همکاری است، افزود: در این تقابل و تعامل بین اجزای زیستی دگرگون‌هایی را به وجود آورده است.

میر احمدی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید در حفظ و تعامل محیط زیست تلاش کنند، یادآور شد: در صورتی که این ارتباط زیستی حاصل نشود، مشکلات زیادی جامعه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تا حد ممکن باید به این تعامل و همکاری افزود، خاطرنشان کرد: باید همکاری‌های لازم برای ایجاد توسعه پایدار در جامعه ایجاد شود.

این استاد دانشگاه آب، هوا و خاک را از ضروریات منابع طبیعی برشمرد و گفت: ارزش هر یک از این عناصر باید برای رسیدن به توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد.

میر احمدی با اشاره به ارزش خاک به عنوان مهم‌ترین عنصر زیستی در جامعه ادامه داد: باید در حفظ این عنصر تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک یک قرن زمان لازم است، افزود: باید اهمیت این منبع عظیم در جامعه با برنامه‌ریزی‌های اصولی تبیین شود.

این استاد دانشگاه پوشش گیاهی و نباتی را ضامن حفظ خاک عنوان کرد و گفت: باید برای حفظ خاک با ایجاد پوشش گیاهی و نباتی اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول