اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر ماه جاری

مسابقات کشوری کونگ‌فو در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی کونگ‌فو از برگزاری مسابقات کشوری کونگ‌فو در اواخر تیرماه جاری در سنندج خبر داد.

مسابقات کشوری کونگ‌فو در سنندج برگزار می‌شود

باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات کشوری 600 ورزشکار از استان‌های سراسر کشور به مدت سه روز از 21 تا 23 تیرماه سال‌جاری با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته دبیر هیئت کونگ‌فو کردستان، مسابقات مذکور توسط هیئت کونگ‌فو استان و با همکاری فدارسیون، اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

محمدی در ادامه به فعالیت‌های سال گذشته این هیئت اشاره کرد و اظهار داشت: هیئت تکواندو استان کردستان سال گذشته با سازماندهی حدود 4 هزار ورزشکار به‌صورت بیمه شده موفق به 64 مدال قهرمانی در سطح‌ها، رنگ‌ها و رده‌های مختلف شد.

وی از فعالیت 205 داور و 185 مربی کونگ‌فو آقا و خانم در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 155 باشگاه ورزشی در رشته کونگ‌فو در شهرستان‌های استان فعال هستند، که بیشترین تعداد آن در شهرستان سنندج است.

مربی تیم ملی کونگ‌فو از این رشته ورزشی در کردستان به‌عنوان قطب اصلی کونگ‌فو کشور نام برد و بیان کرد: کونگ‌فو کردستان بیش ‌از شش سال متوالی جایگاه نخست کشور را دارد و در سطح جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی به حضور سه نفر از ورزشکاران این استان در تیم ملی کونگ‌فو اشاره کرد و گفت: این ورزشکاران سال گذشته در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شدند.

دبیر هیئت کونگ‌فو کردستان خواستار توجه بیشتر مسئولین استان به این رشته ورزشی در رابطه با سالن تمرین و خانه کونگ‌فو در مرکز استان شد و افزود: با توجه به اینکه کونگ‌فو یکی از رشته‌های مدال‌آور کردستان است و بعد از رشته ورزشی فوتبال بیشترین آمار ورزشی استان را به خود اختصاص می‌دهد در حال حاضر با مشکل کمبود سالن تمرین روبه‌روست و ورزشکاران در یک سالن 100 متری در حال تمرین هستند.

وی از کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر به‌عنوان دیگر مشکلات هیئت کونگ‌فو کردستان نام برد و گفت: اگرچه زمینه توسعه این رشته ورزشی در استان فراهم است اما مشکلات مالی و مسائل اعزام تیم به مسابقات مانع از تحقق اهداف این هیئت است.

محمدی همچنین استقبال بانوان از این رشته ورزشی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: به منظور حضور بانوان علاقه‌مند در  سالن‌های ورزش کونگ‌فو ثبت‌نام رایگان انجام می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته در بخش بانوان 600 تا 700 نفر به‌صورت سازماندهی شده فعالیت داشتند، اما در سال جاری آمار هزار نفری در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان از شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان و قروه به‌عنوان شهرستان‌های فعال در رشته ورزشی کونگ‌فو نام برد و گفت: در حال حاضر شهرستان بانه از خانه کونگ‌فو برخوردار است و به‌زودی خانه کونگ‌فو شهرستان سقز نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول