اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان:

ثبت اسناد رشت به 3 منطقه تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: به زودی با افتتاح ساختمان جدیدالاحداث اداره کل ثبت اسناد گیلان، اداره ثبت رشت به سه منطقه تبدیل می‌شود.

ثبت اسناد رشت به 3 منطقه تبدیل می‌شود

علی‌اکبر کیمیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به دستور نگارش سند در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در آیه 282 سوره بقره طولانی‌ترین آیه قرآن جایگاه ثبت اسناد و املاک بسیار زیبا بیان شده و نخستین دستوری بود که از صدر اسلام برای نوشتن دیون و مطالبات به مسلمانان وارد شد.

وی ادامه داد: در این آیه شریفه دستور نگارش سند بین متعاملین و متعاهدین، احکام، مقررات و شرایط لازم آن و همچنین صلاحیت عملی و اخلاقی نویسنده سند و تکلیف وی در اجرای وظیفه مقدس کتابت سند و تکلیف متعاملین، شرایط و صلاحیت آنها و اهلیت طرفین معامله و احکام معاملاتی که نیاز به ثبت و گواه ندارد به اندازه کافی بیان و حتی به پرداخت حقوق کاتب و شاهد نیز تاکید شده است.

این مسئول،افزود: در اردیبهشت ماه سال 1290 پس از استقرار مشروطیت در دوره دوم قانونگذاری مجلس برای تثبیت مالکیت، حفظ حقوق افراد طبق مقررات قانونی با نام قانون ثبت اسناد در 139 ماده تصویب شد و در همین راستا اداره ثبت اسناد گیلان با نام اداره ثبت رشت و چند شهرستان دیگر برای ارائه خدمات ثبتی در چارچوب قانون در بخش اسناد و املاک فعالیت خود را در سال 1310 آغاز کرد و با توجه به قدمت بیش از 100 ساله سازمان ثبت و وظایف گسترده آن و متنوع بودن خدمات ثبتی به مردم ایران، همواره تلاش داشته تا مشکلات مردم به نحوی برطرف شود.

وی، با اشاره به سال تولید ملی و فعالیت ثبت اسناد، اذعان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک وظیفه تثبیت و حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد از طریق صدور اسناد مالکیت، ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیر تجاری، ثبت رسمی معاملات و وقایع ازدواج و طلاق و ثبت علائم و اختراعات و حقوق مالکیت مادی و معنوی و نیز اجرای مفاد اسناد لازم‌الاجرا را برعهده دارد.

کیمیایی تصریح کرد: هم‌اکنون اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان دارای 198 کارمند رسمی، 279 کارمند پیمانی، 91 کارمند قراردادی و 21 واحد ثبتی است که از این تعداد چهار واحد ثبتی در سنگر، کوچصفهان، کلاچای و رحیم‌آباد استیجاری است.

وی، با اشاره به اینکه واحدهای ثبتی رشت، لنگرود و رودسر و صومعه‌سرا دارای قدمت بسیار و با وجود بازسازی، پاسخگوی نیاز فعلی مردم شهید پرور نیست، خاطرنشان کرد: با تلاش همه جانبه، اداره ثبت رشت به 3 منطقه تبدیل می‌شود که به‌زودی پس از افتتاح ساختمان جدیدالاحداث اداره کل ثبت استان، اداره ثبت رشت عملاً به سه منطقه تبدیل و ارائه خدمات ثبتی به هموطنان شهرستان رشت به سهولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول