اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی روند استقرار اداره ثبت اسناد سربیشه مطرح شد

ایجاد اداره ثبت اسناد سربیشه در حد مصوبه باقی ماند

خبرگزاری فارس: یکی از خواسته‌ها و مطالبات چند ساله مردم سربیشه ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک است که از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان بوده اما هنوز عملی نشده است.

ایجاد اداره ثبت اسناد سربیشه در حد مصوبه باقی ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز موضوع روند استقرار اداره ثبت اسناد سربیشه با حضور مسئولان بررسی شد.

یکی از خواسته‌ها و مطالبات چند ساله مردم سربیشه ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک است که از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان بوده اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته و سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

شهروندان سربیشه‌ای در این زمینه از اطاله زمان بررسی پرونده‌ها و ثبت درخواست‌ها در اداره ثبت بیرجند، بالا رفتن قیمت تمام شده هزینه‌های ثبتی، تردد مسیر 66 کیلومتری به عنوان اهم مشکلات نبود این اداره در سربیشه سخن می‌گویند.

شهروندان سربیشه‌ای هر روز باید مسیر سربیشه به بیرجند را برای پیگیری صدور سند منزل طی کنند که بعضی مواقع با عدم حضور کارشناسان مربوطه، نقص پرونده و ده‌ها مشکل دیگر روبرو می‌شوند.

نبود اداره ثبت، روند ساخت‌وسازها را کند کرده است

رضا عابدینی مسئول شهرسازی شهرداری سربیشه با تایید تلویحی مشکلات فوق گفت: برای صدور پروانه ساختمان سند مالکیت نیاز است و چون بعضی از منازل و زمین‌ها فاقد سند ثبتی هستند نیاز به استعلام از سازمان ثبت و یا مراجعه مردم به مرکز استان است که این تا دو ماه طول کشیده و روند ساخت و سازها را با مشکل روبرو ساخته است.

مدیرعامل یکی از تعاونی‌های مسکن نیز که پروژه 86 واحدی مهر را در سربیشه دارد صدور سند برای واحدهای اعضای تعاونی خود را با توجه به عدم استقرار اداره ثبت در سربیشه یک مشکل بزرگ دانست و از مسئولان خواست هر چه سریع‌تر تدبیری بیندیشند.

خبرهای خوش فرماندار/ هفته دولت اداره ثبت می‌‌آید

فرماندار سربیشه هم در پاسخ به مطالبات مردم اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های انجام شده از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی و جلساتی که در تهران با مسئولان اداره ثبت اسناد کشور داشته‌ایم تا هفته دولت امسال این اداره راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا حسین‌پور تاکید کرد: فرمانداری آمادگی برای واگذاری زمین و تجهیز اداره ثبت اسناد و املاک سربیشه را دارد.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول