به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز موضوع روند استقرار اداره ثبت اسناد سربیشه با حضور مسئولان بررسی شد.
یکی از خواستهها و مطالبات چند ساله مردم سربیشه ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک است که از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان بوده اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته و سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.
شهروندان سربیشهای در این زمینه از اطاله زمان بررسی پروندهها و ثبت درخواستها در اداره ثبت بیرجند، بالا رفتن قیمت تمام شده هزینههای ثبتی، تردد مسیر 66 کیلومتری به عنوان اهم مشکلات نبود این اداره در سربیشه سخن میگویند.
شهروندان سربیشهای هر روز باید مسیر سربیشه به بیرجند را برای پیگیری صدور سند منزل طی کنند که بعضی مواقع با عدم حضور کارشناسان مربوطه، نقص پرونده و دهها مشکل دیگر روبرو میشوند.
نبود اداره ثبت، روند ساختوسازها را کند کرده است
رضا عابدینی مسئول شهرسازی شهرداری سربیشه با تایید تلویحی مشکلات فوق گفت: برای صدور پروانه ساختمان سند مالکیت نیاز است و چون بعضی از منازل و زمینها فاقد سند ثبتی هستند نیاز به استعلام از سازمان ثبت و یا مراجعه مردم به مرکز استان است که این تا دو ماه طول کشیده و روند ساخت و سازها را با مشکل روبرو ساخته است.
مدیرعامل یکی از تعاونیهای مسکن نیز که پروژه 86 واحدی مهر را در سربیشه دارد صدور سند برای واحدهای اعضای تعاونی خود را با توجه به عدم استقرار اداره ثبت در سربیشه یک مشکل بزرگ دانست و از مسئولان خواست هر چه سریعتر تدبیری بیندیشند.
خبرهای خوش فرماندار/ هفته دولت اداره ثبت میآید
فرماندار سربیشه هم در پاسخ به مطالبات مردم اظهار داشت: پیرو پیگیریهای انجام شده از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی و جلساتی که در تهران با مسئولان اداره ثبت اسناد کشور داشتهایم تا هفته دولت امسال این اداره راهاندازی میشود.
غلامرضا حسینپور تاکید کرد: فرمانداری آمادگی برای واگذاری زمین و تجهیز اداره ثبت اسناد و املاک سربیشه را دارد.
انتهای پیام/ل20/پ3003