اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ثبت احوال امین و مرکز اسناد مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد، ثبت‌ احوال را امین، محرم و مرکز اسناد مردم دانست.

ثبت احوال امین و مرکز اسناد مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان ثبت احوال استان یزد به مناسبت هفته ثبت احوال، ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته با تاکید بر تاثیر ارائه آمار دقیق در برنامه‌ریزی سازمان‌ها اظهار داشت: پیشرفت و توسعه جامعه مرهون ارائه آمار متقن ثبت احوال است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ثبت احوال عنوان کرد: ثبت احوال نه تنها مرکز آمار متقن در کشور به شمار می‌رود بلکه امین، محرم و مرکز اسناد مردم نیز محسوب می‌شود.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در مورد انتخاب نام نیک نوزاد، بر لزوم فرهنگ‌سازی و راهنمایی مردم برای انتخاب نام‌های اصیل و اسلامی تاکید کرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به وجود اسناد هویتی و شخصی آحاد افراد جامعه در ثبت احوال اشاره کرد و افزود: چنانچه این سازمان علاوه بر اسناد شخصی، برای ایجاد بانک اطلاعات افراد مانند روحیات، ذوق و توانمندی‌های هر فرد اقدام کند، گام مهم و موثری در مسیر شناسایی دقیق و برقرای نظم اجتماعی برداشته خواهد شد.
امام جمعه یزد همچنین به صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کار کارشناسی دقیق بتوان احتمال هرگونه سوء استفاده، جعل و یا دستکاری در کارت را شناسایی را خنثی کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز در این دیدار در گزارشی آمار رویدادهای حیاتی استان و نیز ماموریت‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده این اداره کل را تشریح کرد.
سیدمحمد طباطبایی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و راهبردهای نه‌گانه سازمان ثبت احوال کشور در قالب طرح تحرک با جدیت دنبال و اجرا می‌شود و این سازمان در افق 1404 سازمانی کارآمد، خلاق و نوآور، نتیجه‌گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک و حائز رتبه اول در منطقه خواهد بود.
وی افتتاح دو نمایندگی ثبت احوال در بخش‌های بهمن و عقدا، راه‌اندازی پنج دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در یزد تا پایان سال جاری، راه‌اندازی سامانه ثبت آنلاین ازدواج و طلاق و افتتاح گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان در هفته آینده را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.
به گزارش فارس، کارکنان ثبت احوال به مناسبت آغاز این هفته همچنین بر مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حاضر شدند و با نثار شاخه‌های گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول