اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 701 درصدی درآمدهای وصولی ثبت اسناد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری از رشد 701 درصدی درآمدهای وصولی این اداره‌کل در دوران پس از انقلاب در مقایسه با پیش از انقلاب خبر داد.

رشد 701 درصدی درآمدهای وصولی ثبت اسناد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی هاشمی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این اداره‌ کل به‌عنوان یکی از دستگاه‌های حاکمیتی، در اعتبار بخشی، تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، مشارکت در تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه با هدف استقرار و تقویت عدالت و امنیت فراگیر اقتصادی و اجتماعی کشور و نیز پیشگیری از اختلافات و دعاوی نقش اساسی و ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

وی بر ضرورت ثبت معاملات اعم از منقول و غیر منقول در این استان تأکید کرد و گفت: اکثریت معاملات در میان اشخاص به صورت عادی و بدون ثبت رسمی انجام می‌پذیرد که مشکلات بسیاری را در این مسیر برای صاحبان معامله از یک سوی و بستر فعالیت سوءاستفاده کنندگان را از سوی دیگر فراهم کرده است.

هاشمی، حجم مراجعات به مراجع قضایی را یکی دیگر از این مشکلات عنوان کرد و گفت: این در حالی است که افراد مراجعه کننده به مراجع قضایی فاقد سند ثبتی هستند که این موضوع روند رسیدگی به پرونده و شکایت افراد را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار به ثبت رسیده تاکنون افزون بر 175 هزار و 224 سند مالکیت در این استان صادر شده است که در مقایسه با دوران پیش از انقلاب از رشد یک هزار و 382 درصدی برخوردار است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار ثبتی ازدواج و طلاق در این استان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 192 هزار و 399 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با ثبت 12 هزار و 258 واقعه ازدواج در پیش از انقلاب اسلامی از رشد یک هزار و 470 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به معاملات ثبتی در این استان، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 238 هزار و 418 معامله قطعی منقول، 120 هزار و 975 معامله قطعی غیر منقول، 26 هزار و 144 معامله با حق استرداد، 30 هزار و 466 اسناد مشارکت مدنی بانک‌ها، 40 هزار و 631 اسناد فروش اقساطی بانک‌ها و 898 هزار و 592 گواهی امضا در این استان به ثبت رسیده است.

هاشمی ثبت شرکت‌ها را از دیگر اقدامات این اداره‌کل برشمرد و گفت: تاکنون 11 هزار و 237 شرکت تجارتی، 4 هزار و 253 شرکت تعاونی و 318 موسسه غیر تجاری در این استان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، ثبت شرکت‌های تجارتی در این استان در دوران پس از انقلاب از رشدی معادل یک هزار و 720 درصدی برخوردار است که گواهی روشن بر روند مطلوب این اداره‌کل است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری از رشد 701 درصدی درآمدهای وصولی این اداره‌کل در دوران پس از انقلاب در مقایسه با پیش از انقلاب خبر داد و گفت: در دوران پیش از انقلاب مجموع درآمدهای وصولی این اداره‌کل 21 میلیارد و 292 میلیون ریال گزارش شده است که در مقایسه با مجموع 170 میلیارد ریالی درآمدهای وصولی این اداره‌ در دوران پس از انقلاب رشدی معادل 701 درصد را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول