اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد استان اردبیل:

درآمد ثبت اسناد اردبیل 26 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته میزان درآمدزایی ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل 26 درصد رشد داشته است.

درآمد ثبت اسناد اردبیل 26 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام دهقانی عصر امروز در نشست مشترک با مسئولان بنیاد مسکن در اردبیل اظهار داشت: این افزایش در مقایسه با سال 89 به ثبت رسیده به طوری که درآمد ثبت اسناد و املاک استان به بیش از 84 میلیارد ریال رسیده است که یک سال مالی خوبی را برای این مجموعه رقم زده است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و حوزه کاری متعدد ثبت اسناد تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین این فعالیت‌ها در حوزه صدور اسناد مالکیت است که نه تنها اختلافات و پرونده‌های دعاوی ملکی را به حداقل رسانده بلکه از ورودی پرونده‌های مراجع قضایی کاسته است.

دهقانی خاطر نشان کرد: این اداره کل با همکاری بنیاد مسکن استان در صدور اسناد مالکیت روستاییان فعالیت مثبت و چشمگیری را داشته به طوری که تاکنون موفق شده است بالغ بر 86 هزار سند مالکیت صادر کند.

این مسئول افزایش 15 درصدی این فعالیت را در یک سال گذشته بیان کرد و ادامه داد: تا پایان فروردین ماه 30 هزار و 406 فقره سند مالکیت در طول یک سال گذشته در این استان صادر شده و روستاییان از مزایای مختلف آن استفاده کردند.

وی تعداد معاملات ثبت شده را نیز در مراکز ثبت اسناد و املاک بالغ بر 332 هزار فقره اعلام کرد و بیان داشت: در حوزه ثبت معاملات انجام شده نیز با رشد 9 درصدی روبه‌رو هستیم.

به گزارش فارس، مدیرکل ثبت اسناد استان اردبیل در مورد ثبت یک هزار و 26 فقره شرکت اضافه کرد: از این تعداد ثبت شرکت‌ها نیز حدود 300 فقره مربوط به شرکت‌های تعاونی استان بوده است.

دهقانی فعالیت 9 واحد ثبتی را در استان با ارایه خدمات متنوع به مردم یادآور شد و گفت: اقدامی که از سال گذشته در استان در راستای صدور اسناد تک برگی شروع شده حرکتی مثبت و سازنده است که انتظار می‌رود همه از ثمرات آن بهره بگیرند.

وی در ادامه فعالیت 13 دفترخانه طلاق و 48 دفترخانه ازدواج را در سطح استان یادآور شد و افزود: با مجوز رسمی تعداد 122 دفترخانه اسناد نیز در سطح استان برای اهالی ارایه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول