اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری مازندران:

پیشگیری از وقوع جرم مهم‌ترین کار ثبت اسناد است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پیشگیری از وقوع جرم مهم‌ترین کار ثبت اسناد است.

پیشگیری از وقوع جرم مهم‌ترین کار ثبت اسناد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر حجت‌الاسلام حسین طالبی صبح امروز در جلسه انتخابات جامعه سردفتران و دفتریاران مازندران در تالار طلایه بابلسر اظهار داشت: در زندگی اجتماعی همه افراد باید احساس مسئولیت کرده و برای سروسامان دادن امور اجتماعی باید همه مردم مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که زندگی سالم و خوب را در زندگی اجتماعی محقق کرده نظم اجتماعی است که وظایف اشخاص را در زندگی و روابط اجتماعی معین می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: نظم را قانون ساماندهی می‌کند و اگر به مقررات عمل کنیم نظم اجتماعی که زمینه‌ساز امنیت است ایجاد می‌شود.

طالبی عنوان کرد: به فرموده امام علی (ع) نخستین شرط محقق شدن نظم در جامعه، تقوای الهی است و انسان‌هایی که پرهیزگار هستند احساس مسئولیت در زندگی اجتماعی آنها بیشتر از افراد بی‌تقوا است ضمن اینکه قانونمندی افراد متدین بیشتر از افراد بی‌اعتقاد است.

وی با اشاره به اینکه کار خلاف در افراد پایبند کمتر مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اگر تقوای الهی باشد نظم و پایبندی به نظم اجتماعی به وجود می‌آید.

طالبی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد از جمله سازمان‌هایی است که در ایجاد نظم اجتماعی نقش موثری ایفا کرده و در سایه فعالیت این افراد حدود، ثغور و مباهات اجتماعی مشخص و سبب پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار سازمان ثبت فراگیری است، ابراز داشت: فراگیر بودن کار سازمان ثبت اسناد سبب شده تا منفعت فراگیر را به مردم ارائه دهد که نشان از تاثیرگذار بودن این سازمان در جامعه است.

طالبی ادامه داد: همه اقدامات زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد کشور از جمله طلاق و ازدواج برای محقق شدن زندگی اجتماعی است.

این مسئول تصریح کرد: توصیه من به سردفترداران که حدود و ثغور مالکیت خصوصی و اموال مردم را مشخص می‌کنند رعایت عدالت در نوشتن و مشخص کردن واقعیت است.

رئیس کل دادگستری مازندران اذعان داشت: وظیفه هر سردفترداری انعکاس واقعیت، عادل بودن و درک مسئولیت است.

وی متذکر شد: جامعه بین‌الملل باید در سایه صلح و صفا زندگی کند و حق هیچکس نباید مورد تجاوز قرار گیرد.

طالبی عنوان کرد: با حضور باشکوه و مشارکت حداکثری در نهایت امنیت و آرامش باید تعهد انسانی و اجتماعی خود را نسبت به انتخابات ادا کنیم و عملی انجام ندهیم که سبب اغتشاش در جامعه شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول