اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل خبر داد

افزایش 26 درصدی درآمد ثبت اسناد اردبیل در سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل از افزایش 26 درصدی درآمد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 26 درصدی درآمد ثبت اسناد اردبیل در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام دهقان صبح امروز در نشست با دفتر‌داران اسناد رسمی و سر دفتر‌داران اردبیل اظهار داشت: سال گذشته بیش از 84 میلیارد و 612 میلیون ریال درآمد در بخش ثبت اسناد و املاک داشتیم که این حاصل مشارکت همه مسئولان و فعالان ثبتی در استان اردبیل است.

وی خواستار تلاش مضاعف در تحقق قانون جدید ثبت، تثبیت مالکیت و سوق دادن مردم به معاملات رسمی برای جلوگیری از اختلافات ملکی و ورود پرونده‌‌های ثبتی به محاکم قضایی شد.

این مسئول با بیان اینکه صدور سند مالکیت به روستاهای بالای 20 خانوار را آغاز کردیم، افزود: این اسناد در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز صادر می‌شود.

دهقان در ادامه از صدور 29 هزار و 83 فقره سند تک برگی در سال گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: جلوگیری از جعل اسناد، اصلاح شیوه نوشتاری، درج اطلاعات جدید و مورد نیاز ایجاد زیرساخت‌های آی‌.تی به منظور تحقق دولت الکترونیک، چاپ نقشه کاداستر و درج دقیق مشخصات مالک از مزایای این سند است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در ادامه از افزایش ثبت 15 درصدی سند مالکیت در استان اردبیل در سال 90 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

دهقانی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار و 406 فقره سند مالکیت در استان اردبیل صادر شده است افزود: تعداد معاملات ثبت شده در سال گذشته 331 هزار و 920 فقره بود که این میزان نسبت به سال 89 با 9 درصد رشد مواجه بوده است.

وی همچنین از ثبت یک هزار و 26 فقره شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: 297 فقره از این تعداد شرکت تعاونی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با گذشت نزدیک به 13 سال اداره کل ثبت استان اردبیل با 9 واحد ثبتی اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر، نیر، نمین، کوثر، گرمی، بیله‌سوار به ارائه خدمات ثبتی به مردم استان ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در پایان اظهار داشت: در حوزه سردفتری، برای ارائه خدمات سریعتر به مردم استان تعداد 122 دفترخانه فعال اسناد رسمی، 48 دفترخانه فعال ازدواج و 13 دفترخانه طلاق در سطح استان فعال است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول