اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اینترنت بهبهان روی امواج قطع و وصل

خبرگزاری فارس: اینترنت امروز بهبهان بار دیگر به طور مکرر قطع و وصل شده و سرعت آن به صورت محسوسی کاهش یافته است، گویی این شبکه در حال گرم کردن خود برای قطع شدن است.

اینترنت بهبهان روی امواج قطع و وصل

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، شبکه اینترنت در بهبهان هر از چندگاهی قطعی‎های مکرری داشته به گونه‎ای که اختلال به حدی می‎رسد که عملا استفاده از این شبکه را در این شهرستان غیرممکن می‎کند.

این موضوع در حالی اتفاق می‎افتاد که در تماس‎های تلفنی با مسئولان شرکت‎های سرویس‎دهنده اینترنت در بهبهان، همه خود را از هرگونه ایراد و اشکال فنی تبرئه کرده و مشکل را از مخابرات و مرکز استان می‎دانند.

به نظر می‎رسد در دنیای امروز که بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی امور خود را انجام داده و کارهایشان به وجود یک شبکه بدون اختلال نیاز اساسی دارد، پاسخگویی به مردم در خصوص این اتفاقات تکراری وظیفه مسئولان مربوطه بوده و فرار از پاسخگویی، خود گناه نابخشودنی بزرگی است.

از صبح امروز شبکه اینترنت در بهبهان بسیار کند بوده و به طور مداوم اتصال به این شبکه قطع می‎شد. در تماس با یکی از شرکت‎های اصلی سرویس‎دهنده در بهبهان، از آنها علت را جویا شدم که در پاسخ گفتند هیچ مشکلی نبوده و قطعا مشکل از رایانه شما است.

این درحالی بود که علاوه بر اتصال سه سیستم رایانه و بروز این مشکل در هرسه مورد، سرعت اتصال نیز به شدت نوسان داشته و بارگذاری یک صفحه اینترنتی ساده نیز دقایقی از وقت را می‎گرفت.

این موضوع ادامه پیدا کرد تا اینکه اتصال به طور کامل قطع شد و عملا هیچ صفحه‎ای بارگذاری نشده و قابل مشاهده نبود.

مجددا با همان شرکت تماس گرفته و از یکی دیگر از کارمندان آن علت را جویا شدم. شبکه اینترنتی وابسته به ADSL و وایرلس بهبهان به طور کامل قطع شده و طبق گفته شرکت سرویس‎دهنده قطعی از بهبهان نبوده و مشکل از سوی اهواز است.

مسئول مربوطه به این موضوع در مخابرات نیز بلافاصله پس از مطرح کردن سوالم، اشکال را از مرکز استان دانست و مقصر این قطعی را اهواز اعلام کرد.

این رویه در روزهای گذشته نیز و به خصوص در زمان‎های حساس که به عنوان یک خبرنگار نیاز مبرم به اینترنت در راستای انعکاس اخبار و تصاویر داشتم نیز اتفاق افتاده بود و پاسخ‎ها نیز همین پاسخ‎های کلیشه‎ای و تکراری بود. پاسخ‎هایی که نشان می‎دهد رفع این مشکل نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.

اگر به طور قطع قطعی‎ها از سوی اهواز است، چرا فقط بهبهان از این لطف بهره‎مند می‎شود؟

اگر قطعی‎ها برخلاف گفته مسئولان بهبهانی از مرکز استان نبوده و مشکل درون‎شهری است، چرا مسئولان استانی و مسئولان امر برخورد مناسب و قاطعی با این موضوع نمی‎کنند؟

قطعا حق مردم است که بدانند اگر از امکانی محروم می‎شوند به چه علت بوده و مسئولی باید پاسخگوی آنها با زبان حقیقت باشد.

گفتنی است تا لحظه مخابره این یادداشت، همچنان اینترنت در بهبهان مشکل داشته و گویی این شبکه در حال گرم کردن خود برای قطعی چند ساعته و یا چند روزه در این شهرستان است.

علیرضا شکری نسب

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول