اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند:

شهرستان مرند سالانه 750 هزار تن محصولات باغی تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مرند برداشت شده و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

شهرستان مرند سالانه 750 هزار تن محصولات باغی تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه اعضای شورای اداری این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تأمین منابع آبی مطمئن مهم‌ترین نیاز توسعه بخش کشاورزی مرند است.

وی اظهار کرد: تحقق مجموعه اهداف و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌آفرین حوزه‌های زراعی و باغی بخش کشاورزی این شهرستان با برخورداری از منابع آبی پایدار امکان‌پذیر خواهد بود.

رحیم‌زاده، برنامه استقرارسازی روش‌های نوین آبیاری تحت‌فشار در حوزه‌های زراعی و باغی و نیز کاربردی کردن اصول جدید الگوهای کشت صنعتی را ضروری ارزیابی کرد.

وی یادآور شد: افزایش توان تولید با صرفه و نیز کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت گامی مهم در مسیر سودآوری فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

رحیم زاده، حفاظت اصولی از منابع آبی و خاکی و نیز استقرارسازی مجموعه اصول و قواعد نوین تولید در محدوده اصلی واحدهای مختلف بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: حذف سوداگران فعال از جریان تولید و فروش محصولات تولیدی بخش کشاورزی و تضمین خرید با صرفه آن محصولات به همراه توسعه صنایع فرآوری محصولات مذکور از برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان جهاد کشاورزی قلمداد می‌شود.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی مرند در ادامه آمادگی کامل اعضای کارگروه برای تأمین تسهیلات حمایتی مورد نیاز دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف بخش کشاورزی و استفاده حداکثری و بهینه از منابع آبی، خاکی و نهاده‌های تولیدی این بخش اعلام کرد.

وی گفت: توانمندسازی تشکل‌های تعاونی فعال در بخش کشاورزی و هدایت فعالیت‌های تولیدی آنها در سهم‌پذیری برنامه مشارکت نیل به اهداف استقلال اقتصادی و تعالی‌بخشی به رونق امور معیشتی فعالان آن بخش نیز در اولویت کاری ویژه قرار دارند.      

رحیم‌زاده اظهار کرد: سال‌جاری برای اجرایی کردن طرح‌های مصوب برنامه توسعه واحدهای مختلف بخش کشاورزی مرند بیش از 110 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ارزان قیمت اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تصریح کرد:در سال نهضت کشاورزی بیش از 4 هزار و 200 هکتار از اراضی مستعد ملّی حوزه‌های اصلی و فرعی این شهرستان با تأمین منابع آبی لازم و انجام استعدادسنجی فنّی برای عملیاتی کردن امور جدید باغداری، استقرار صنایع به‌روز کشاورزی و امور با صرفه زراعی به دانش‌آموختگان جویای کار بومی و سایر فعالان فاقد زمین این امور واگذار خواهد شد.

وی افزود: تأسیس شرکت‌های مکانیزاسیون امور کشاورزی و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغی نیز از ملزومات اصلی توسعه این بخش محسوب می‌شوند.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: شهرستان مرند با داشتن شرایط ممتاز طبیعی و جغرافیایی، ظرفیت‌های مهمی را برای توسعه بخش‌های زراعی، باغی، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی دارد که به فعل رساندن این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی، منابع اعتباری مناسب استانی و ملّی و نیروهای تخصصی کارآمد است.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مرند برداشت شده و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رحیم‌زاده گفت: سهم تولید سالانه انواع محصولات زراعی آبی این شهرستان بیش از 250 هزار تن است و میزان تولید سالانه محصولات زراعی دیمی آن نیز حدود 5 هزار و 300 تن است.

وی یادآور شد: سالانه بیش از 42 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در شهرستان مرند تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول