اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبد کاووس:

تاسیس دهکده خورشیدی نیاز به یک عزم ملی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: بهره‎برداری از انرژی خورشیدی و تاسیس دهکده خورشیدی در سطح شهرستان امکان‎پذیر است اما نیازمند یک حرکت گروهی و عزم ملی است.

تاسیس دهکده خورشیدی نیاز به یک عزم ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید میرزایی در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: فعالیت گروهی از مدرسان و دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‎ای شهید ناصری شهرستان گنبدکاووس در به کارگیری از نیروی خورشیدی به منظور جایگزین کردن آن به جای سوخت‎ها و انرژی‎های دیگر از قبیل برق، نفت، گازوئیل، بنزین و گاز که با دو همایش بزرگ همراه و نتایج درخشانی را در بر داشته شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اقدامات پژوهشی حمایت و در یک مسیر خوب و تعریف شده قرار بگیرد می‎توانیم خدمات ارزشمندی را در این بخش شاهد باشیم.

میرزایی با اشاره به شرایط جغرافیایی و جوی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: طبق نظریه بسیاری از کارشناسان انرژی که خورشید در مدت یک ساعت تولید می‎کند برابر است با کل انرژی که مردم دنیا در طول زندگی خود مصرف می‎کنند لذا با عنایت به وجود این نعمت الهی و خدادادی اگر توجه ما به ،به کارگیری این انرژی بیشتر شود کمبودهای انرژی در خیلی از بخش‎ها کاهش می‌یابد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس خاطر نشان کرد: هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای در کنار دانشگاه‎های علمی و کاربردی نقش زیادی را در به کارگیری علم و تجربه به موازات هم داشته باشند و باید با توجه جدی و با برگزاری نشست‎ها، همایش‎ها و سمینارها زمینه استفاده از فکر و تجربه فعالان در این مراکز در راستای تولید ملی به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان گنبدکاووس بیش از 110 کارگاه و کارخانه صنعتی و پنج معدن وجود دارد که بیشتر کارگاه‎ها و کارخانه‎ها در شهرک صنعتی با 100 هکتار زیر بنا قرار دارد و در بخش معدن هم بیش از 80 نفر مشغول به کار شده‎اند و در معادن صدف کوهی و ید فعال هستند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول