اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون خواستار شد

نظارت جدی بر تشکیل و تاسیس تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توانمندسازی و نظارت جدی بر تشکیل تعاونی‌ها و مجامع آنها شد.

نظارت جدی بر تشکیل و تاسیس تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد بیگدلی‌شاملو ظهر امروز در جلسه تشریح عملکرد تعاونی‌های توزیعی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: توانمندسازی و نظارت بر تشکیل تعاونی‌ها و مجامع آنها دو رکن مهم و اساسی در تاسیس تعاونی‌ها است که با هدف جلوگیری از وقوع تخلفات مالی، رعایت اصول، قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی از تعاون به‌عنوان بستر مناسبی برای توسعه عدالت اجتماعی در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی زیاد در جامعه موجب افزایش بی‌عدالتی و از بین رفتن پایه‌های حکومت خواهد شد.

وی ادغام  چند ماه گذشته وزارتخانه‌ها را موجب تثبیت وظایف قبلی در حوزه تعاون و بالارفتن توقع و انتظار مردم و مسئولان از بخش تعاون دانست و خواستار تلاش مضاعف مسئولان در رسیدن به جایگاه تعریف شده برای فعالیت بخش خصوصی در چارچوب اصل 44 قانون اساسی شد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نقش تعاون در حمایت از محرومان و تاثیر سامانه‌های نظارتی بر ارزیابی ادارات کل استان‌ها اشاره کرد و  افزود:حمایت از کارآفرینان و تعاون‌گران و نیز تلاش در استفاده از ظرفیت خالی تعاونی‌ها از جمله سیاست‌های در دست اجرای این وزارتخانه است.

بیگدلی‌شاملو در ادامه از عملکرد و تلاش استان کردستان در حوزه تعاونی‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: با ادغام وزارتخانه‌ها از سوی دولت و تعریف جدید وظایف و مسئولیت‌ها و منشور کاری تبیین شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه تعاون این بخش نیز همچون سایر حوز‌ه‌ها از جایگاه خاص خود برخوردار شده و این مهم در کردستان بیش از پیش نمایان است.

گفتنی است؛ هیئت اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره و بانه و برگزاری جلسات اداری با هدف بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه تعاونی‌ها بر فعالیت گسترده‌تر در راستای توانمندسازی و نظارت بر این واحدها تاکید کردند.

بازدید از مسکن مهر شهرستان‌های سنندج و سقز همچنین شرکت تعاونی بستنی عسل در سنندج از دیگر برنامه‌های امروز هیئت اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کردستان بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول