اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز معلولان نوشیروانی بابل اعلام کرد

فعالیت بزرگ‌ترین مرکز نگهداری معلولان کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز معلولان نوشیروانی بابل گفت: مرکز معلولان نوشیروانی بابل به عنوان بزرگ‌ترین مرکز معلولان کشور در این شهرستان مشغول فعالیت است.

فعالیت بزرگ‌ترین مرکز نگهداری معلولان کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رضا پورقلی بعدازظهر امروز در بازدید نماینده مردم بابل در مجلس از مرکز معلولان نوشیروانی این شهرستان اظهار داشت: این مرکز در سال 1344 با همت بلند مرحوم نوشیروانی تاسیس شد که تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان مشغول فعالیت بوده و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرکز خیریه نگهداری معلولان ذهنی و امدادرسانی به این افراد شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: درحال‌حاضر در این مرکز از 135 معلول ذهنی ایزوله نگهداری می‌شود که علاوه بر این تعداد 300 معلول دیگر نیز در محلات مختلف شهرستان بابل توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شود که امور مختلف این معلولان به‌عهده این مرکز است.

پورقلی هزینه نگهداری هر معلول به صورت ماهانه را 700 هزار تومان برشمرد و افزود: 185 هزار تومان از این هزینه توسط سازمان بهزیستی و مابقی از طریق خانواده‌ها و مشارکت خیرین تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه و جلوگیری از تولد نوزادان معلول از مسئولان دانشگاه‌ها و اداره آموزش و پرورش بابل درخواست کردیم بازدید از این مرکز برای همه دانشجویان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود تا به صورت منظم و گروهی از معلولان این مرکز بازدید و از علل بروز این معلولیت‌ها از نزدیک آشنا شوند.

پورقلی ازافراد خیر و نوع دوست کشور خواست کرد از هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی نسبت به معلولان زیر پوشش این مرکز دریغ نکنند.

وی بیان داشت: شماره حساب جاری 1631233004 بانک ملت شعبه شریعتی بابل آماده دریافت کمک‌های مردمی و وجوهات نقدی خیران است.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول