اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه معلولان:

3 میلیون معلول در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه معلولان گفت: بیش از 3 میلیون معلول در کشور وجود دارند که یک میلیون و 200 هزار نفر آنان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

3 میلیون معلول در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی همت محمودنژاد پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی روسا و بازرسان جامعه معلولان کشور در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق زاهدان اظهار داشت: با زحمات و تلاش‌های دولتمردان برای جامعه معلولان کشور، 200 هزار نفر از معلولان در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: پرداخت 6 میلیون آورده اولیه معلولان برای مسکن مهر از دیگر اقدامات جامعه معلولان است.

رئیس جامعه معلولان کشور ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ایراداتی دارد که بعد از رفع این مشکلات به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ارائه و با تصویب مجلس، شورای عالی معلولان کشور تشکیل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان هم در این گردهمایی گفت: افراد معلول دارای روحی بزرگ، والا، ایثارگر و با اعتماد به نفس بالایی هستند که معلولیت جسمی آنها مانع از پیشرفت و پویایی آنان نشده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: معلولیت روحی سبب عقب ماندگی جوامع است و معلولیت روح و انسانیت مانع از رشد و بالندگی انسان‌ها می‌شود.

رئیس شعبه جامعه معلولان سیستان‌وبلوچستان هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جامعه معلولان استان گفت: جامعه معلولان استان از سال 87 با 30 نفر عضو غیررسمی تشکیل شد که در حال حاضر، این تعداد به 200 نفر عضو فعال ورزشکار و نخبه با مدرک فوق‌لیسانس و لیسانس افزایش یافته است.

غلامحسین رضایی بنجار بیان کرد: تا پایان سال 90، دفاتر و شعب جامعه معلولان شهرستان‌های زابل، زهک، چابهار، خاش و سراوان دایر شده است و افتتاح و تجهیز چهار واحد مددکاری در استان با هزینه بیش از 25 میلیون ریال جذب و اشتغال 14 نفر معلول به طور مستقیم را در پی داشته است.

در این گردهمایی، روسا و بازرسان جامعه معلولان 25 استان کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول