اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی:

مسئولان مرکز نگهداری معلولان بناب کاری انجام نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر روابط‌عمومی بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از گذشت بیش از یک‌سال مسئولان مرکز نگهداری معلولان بناب برای رفع مشکل این مرکز حرکتی انجام نداده‌ و معلولان بدون خدمات توانبخشی نگهداری می‌شوند.

مسئولان مرکز نگهداری معلولان بناب کاری انجام نمی‌دهند

علی احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با سفرهای شهرستانی استاندار و برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان حسب دستور مدیرکل، اعضای شورای معاونان بهزیستی استان برای ارزیابی، بازدید و پایش مراکز و حوزه‌های مربوطه در شهرستان حضور یافته و از مراکز نگهداری و زیرپوشش بهزیستی بازدید و ارزیابی به‌عمل می‌آورند.

وی افزود: بازدید از مرکز نگهداری معلولان ذهنی بناب در همین راستا جزو برنامه‌های شهرستانی مدیرکل بوده است که طی آن مدیرکل به همراه معاون توانبخشی، روابط‌عمومی و مسئول بازرسی بهزیستی استان از مرکز مذکور بازدید به‌عمل آوردند.

احمدیان تصریح کرد: موضوعی که حائز دقت است وجود ایرادات و کاستی‌های اساسی در مرکز از جمله عدم برنامه آموزشی، کار درمانی، فیزیوتراپی و توانبخشی در مرکز بود و اینکه معلولان این مرکز بدون برنامه‌های آموزشی، کار درمانی و فیزیوتراپی نگهداری می‌شوند و کوچک‌ترین توجهی از طرف مسئولان مرکز به این موضوعات اساسی نشده بود که اعتراض مدیرکل و کارشناسان همراه را با برانگیخت.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در بازدید سال قبل مدیرکل این کاستی‌ها را به مسئولان مرکز گوشزد کرده بود اما بعد از گذشت بیش از یک‌سال در زمینه رفع مشکل، حرکتی از طرف مسئولان مرکز انجام نیافته بود و معلولان صرفاً در مرکز بدون خدمات توانبخشی نگهداری می‌شدند.

احمدیان تصریح کرد: با این حال طرح این موضوعات دور از واقعیت و حاشیه‌پردازی به عبارتی فرار‌ رو به جلو مسئولان مرکز از قصورات و کم‌کاری‌ها در نگهداری معلولان بوده و نمی‌تواند واقعیت امر را کتمان کند زیرا مستندات موجود در آرشیو روابط‌عمومی سازمان مؤید این موضوع است.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان شهید چمران بناب 27 خرداد در حاشیه بازدید مدیرکل بهزیستی استان از این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگاران از بی‌مهری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نسبت به این مرکز انتقاد کرد و گفت: من را چرا به این مرکز آوردید، من سال‌ها پیش یکبار به این مرکز آمده بودم.

علی دانشیان افزود: در حالیکه مدیرکل بهزیستی استان پس از مدت‌ها برای بازدید و رسیدگی به مشکلات این مرکز آمده بود، با برخورد سرد و بی‌مهری نسبت به معلولان و کارکنان این مرکز موجب رنجش‌ خاطر اعضای این مرکز شد.

وی تصریح کرد: وقتی من گفتم که آمدید از نزدیک مشکلات این مرکز را بررسی کنید، ‌جواب داد برای رسیدگی به مشکلات مرکز قبلاً از دفترم وقت بگیرید، بیایید دفتر حل کنیم.

مدیرعامل مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان شهید چمران بناب در ادامه این گفت‌وگو ضمن گلایه از نحوه برخورد مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در این بازدید گفت: کارکنان دلسوز و زحمتکش این مرکز از قبل مشتاقانه منتظر حضور مدیرکل بهزیستی در این مرکز بودند اما محمدرضا صادقی حتی یک سلام و خسته نباشید هم به این کارکنان پرتلاش نگفت.

دانشیان گفت: بازدید مدیرکل بهزیستی استان و هیئت همراهش از این مرکز هیچ سود و نتیجه‌ای برای مرکز نداشت.

وی، سپس از مسئولان بهزیستی استان خواست در روند برخورد و معاشرت با کارکنان دلسوز این مجموعه تجدیدنظر کرده و به جامعه معلولان بناب بیشتر توجه کنند.

مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان ذهنی بالای 14 سال در بناب 100 نفر ظرفیت دارد و هم‌اکنون 85 نفر معلول از منطقه بناب و شهرهای همجوار در این مرکز نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول