اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آمل:

37 معلول و زن سرپرست خانوار در آمل مسکن مهر دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: 37 معلول و زن سرپرست خانوار در آمل مسکن مهر دریافت می‌کنند.

37 معلول و زن سرپرست خانوار در آمل مسکن مهر دریافت می‌کنند

علی‌اکبر نفیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه با منابعی که داریم نمی‌توانیم به همه خواسته‌های مددجویان رسیدگی کنیم، بیان داشت: میزان کمک‌ها به خانواده‌های معلولان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه همیشه تاکید داریم به خانواده‌هایی که دو معلول بیشتر دارند توجه ویژه شود، تصریح کرد: واقعیت این است که منابع ما محدود است و نیازهای ما بسیار و اگر به من بگویید به این مددجوها خدمات متعارف می‌دهیم پاسخ منفی است.

نفیسی با اعلام اینکه هنوز برنامه‌ای برای اختصاص تیم پرستاری به معلولان نداریم، گفت: در بهزیستی آمل پنج هزار و 100 پرونده معلولان داریم و خانواده‌ای زیر ‌پوشش بهزیستی است که چهار معلول دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر اولویت‌ها را هم در نظر بگیریم نمی‌توان کمک زیادی به اینها کرد، بیان داشت: بخشی از کمک‌های به این خانواده‌ها از محل کمک‌های خیرین است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با اعلام اینکه سال گذشته از محل خیرین 100 میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک کردیم، اضافه کرد: سبد غذایی که به خانوارهای زیرپوشش بهزیستی داده می‌شود عموما از محل کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم اعتبار استانی و شهرستانی را زیاد در جزییات تقسیم کنیم و باید بخشی از کمک‌ها را به افرادی که نیازمندتر هستند اختصاص دهیم، عنوان کرد: برای 37 نفر از معلولان که معلولین متوسط به بالا دارند و عموما جسمی حرکتی و زنان سرپرست خانوار در خشکرود کاج بخش امامزاده عبدالله(ع) مسکن مهر اختصاص داده‌ایم.

نفیسی گفت: برای این افراد 178 میلیون تومان در این پروژه هزینه کردیم که 112 میلیون تومان رقم اعتبار مرحله دوم است که باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برای دانشجویان معلول از فوق لیسانس تا کاردانی ترمی 38 میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کنیم، افزود: اکنون بحث اشتغال این افراد را داریم چون بهزیستی در یک زمینه کار نمی‌کند و حمایت یک بخش کوچک از وظایف این مجموعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با اعلام اینکه 445 خانواده نیازمند تحت پوشش داریم، اذعان داشت: این همه کار در حالی است که در سال‌های اخیر بیماران اعصاب و روان را هم به بهزیستی دادند.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول