اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فضلی:

دولت مکلف به پشتیبانی از راهیان نور است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: دولت بر پشتیبانی از برگزاری اردوهای راهیان نور موظف و مکلف شده است.

دولت مکلف به پشتیبانی از راهیان نور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی فضلی ظهر امروز در همایش ملی راهیان نور در سنندج اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها زمینه را برای ارتقای راهیان نور در شمال‌غرب را فراهم می‌کند و این مهم با استفاده توأمان از ظرفیت‌های ملی و استانی محقق می‌شود.

به گفته وی، استانداری‌های خوزستان و کرمانشاه برای ایجاد زیرساخت‌ها و تامین امکانات به منظور تسهیل در انجام اردوهای راهیان نور اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند که از سایر استان‌های مقصد راهیان نور نیز انتظار می‌رود که به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

فضلی خاطرنشان کرد: خانواده نیروهای مسلح برای تحقق راهیان نور پای کار آمده‌اند و باید دولت و به‌ویژه استانداری‌های پنج استان مدنظر راهیان نور آنان را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور اضافه کرد: اجرای زیرساخت‌ها در این استان‌ها از یک شیب ناملایمی برخوردار است که باید این شیب با اختصاص اعتبارات و کمک به اجرای زیرساخت‌ها به حد تعادل برسد.

وی گفت: ارزیابی استان‌ها در برنامه مربوط به راهیان نور روشن است و اکنون که این اقدام فرهنگی از کانون توجه جدی‌تری برخوردار شده است باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه کمی و کیفی آن استفاده کرد.

فضلی در ادامه اظهار کرد: در زمانی که مرزهای ما به‌ویژه در نوار غرب و شمال‌غرب متأثر از هجمه سخت دشمنان بود رزمندگان با فداکاری دست دشمن را از این جغرافیای پرخیر و برکت کوتاه کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: اکنون نیز درصدد هستیم تا فرمان دیگری از ولایت را در زمینه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در قالب برگزاری اردوهای راهیان نور و تبیین ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان عملیاتی نماییم.

فضلی یادآور شد: مقام معظم رهبری در مقاطعی از زمان هجمه‌ فرهنگی، شبیخون فرهنگی، براندازی فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در نهایت در فتنه 88، جنگ‌ نرم را به ملت ایران و مسئولان گوشزد کردند که از نگاه و اندیشه‌های ایشان، کار برای شهدا به‌ویژه شهدای گمنام و راهیان نور مسیر مقابله با این جریانات است.

وی در ادامه با ارائه آماری از وضعیت راهیان نور در سال گذشته، گفت: علاوه بر اقشار مختلف جامعه، 20 هزار استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه، 200 هزار دانشجو، 1.5 میلیون دانش‌آموز و فرهنگی و 20 هزار طلبه در سال گذشته از اقصی نقاط کشور به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

فضلی اجرای 460 شب نمایش رزمی در هفت نقطه یادمانی در مناطق عملیاتی را یکی دیگر از اقدامات راهیان نور در سال گذشته خواند و تصریح کرد: در برخی از شب‌ها حدود 9 هزار زائر از این نمایش‌ها استقبال می‌کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در پایان گفت: حدود 95 درصد از نیازمندی‌های راهیان نور جنوب در خوزستان تامین می‌شود که با این اتفاق میمون در استان‌های کردستان زمینه رونق اقتصادی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول