اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

خانواده‏ها به حجاب کم‌تر توجه می‏کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه امروز خانواده‏ها به حجاب کم‌تر توجه می‏کنند و نقش تربیتی خانواده در زمینه عفاف و حجاب باید احیا شود.

خانواده‏ها به حجاب کم‌تر توجه می‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام احمد گل‏محمدی ظهر امروز در گردهمایی بانوان دامغان که در سالن چند منظوره ورزشی امیریه برگزار شد، اظهار داشت: حجاب زن، یکی از نشانه‏های ایمان و کمال بوده و دارای اجر و پاداش بسیار زیادی است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص)، جهاد زن را خوب همسرداری و خانه‏داری می‏داند، همان‏طور که مرد در میدان جنگ سختی و جرأت و ... را تحمل می‏کند، زن هم در امور منزل پس از تحمل سختی‏ها، اجر و پاداش می‌گیرد.

این محقق دینی، با بیان این سئوال که آیا باب جهاد بر زن‏ها بسته شده است؟ افزود: در اسلام، هر خیری که هست زن و مرد پس از انجام آن به یک اندازه در ثواب شریک هستند.

وی تصریح کرد: اسلام نه تنها بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده است، حتی در برخی صفات و خصوصیات مثل مسائل باطنی، احساسی و رقت قلب زن‏ها را برتر از مردها قرار داده و یک زن مانند همسر فرعون برای زن‏های دیگر الگو می‏شود تا جایی که قرآن او را مثال می‏زند.

گل‏محمدی افزود: اگر زن، وظایف خود را در زمینه تربیت و فرهنگ خانه و فرزندان درست انجام دهد، فرزندانی که از آن خانه بیرون می‏آیند و وارد جامعه می‏شوند، فرزندانی خوب خواهند بود.

وی اظهار داشت: امروز با توجه به مسائل فرهنگی و سیاست‏های دشمنان اسلام، تربیت فرزند کار آسانی نیست.

گل‏محمدی با بیان اینکه نقش زن و فعالیت او در زمینه تربیت فرزند واقعاً اجر شهید را دارد، گفت: وظیفه پدر و مادر این است که فرزند را از همان کودکی با نماز، چادر و حجاب آشنا کنند و متأسفانه امروز این نقش کم‌تر شده و این نتیجه همان سیاست‏های دشمن بوده و بهتر است زن‏ها در اموری که چندان ضرورت ندارد، از منزل خارج نشوند.

وی به زندگانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره‏ای داشت و گفت: خوش‌بختی به قلب انسان است نه به داشتن امکانات مختلف در زندگی، همان‏طور که حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در سخت‏ترین شرایط خوش‏ترین زندگی را داشتند.

هم‌چنین فاطمه شاه‏محمدی، از کاشناسان دینی گفت: به منظور حفظ و انسجام نیروها و ارتقای سطح دانش و بصیرت آنها و توجیه نیروهای بسیجی نسبت به حضور در حلقه‏های صالحین و مأموریت‏های گردان، فعالیت‏هایی در امیریه دامغان انجام شده است.

حبیبه فیاض‏فر، مداح اهل‌بیت نیز در ادامه گفت: هدف از بعثت پیامبر اسلام، تربیت افراد صالح و برقراری عدالت در جامعه بوده است.

وی افزود: یکی از مهم‏ترین فرازهای تاریخ، برانگیخته شدن پیامبر(ص) به مقام رسالت است و به عقیده اکثر علمای شیعه نزول نخستین وحی مبعث رسول اکرم(ص) در 27 رجب، پنج سال بعد از تجدید بنای مکه اتفاق افتاد.

فیاض‏فر اظهار داشت: حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) نخستین کسانی هستند که بعد از بعثت به پیامبر اکرم(ص) ایمان آوردند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول