اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد

حضور 2 هزار دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان قم گفت:‌ 2 هزار نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از اول تیر ماه در طرح اوقات فراغت تابستانی شرکت خواهند کرد.

حضور 2 هزار دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ‌عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اهمیت توجه به اوقات فراغت دانش آموزان گفت: یکی از وظایف اساسی کمیته امداد در خصوص دانش‌آموزان زیر پوشش ایجاد زمینه مناسب برای فراگیری فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در ایام اوقات فراغت آنهاست.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) در 45 رشته و سرفصل که در قالب کانون‌های تابستانی تعریف شده ظرفیت پذیرش 2 هزار و 300 دانش آموز را در ایام تابستان دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: در حال حاضر شش کانون تابستانی و یک مجتمع فرهنگی تربیتی در ایام تعطیلات تابستان نسبت به ارائه خدمت به تمام دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) 380 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش به اردوهای سراسری از جمله سفر به مشهد مقدس و استان‌های گیلان، البرز و گلستان اعزام شده و 500 نفر نیز به اردوهای یک‌روزه اعزام می‌شوند.

جلالی اظهار کرد: تمام هزینه‌های کانون و امکانات مورد نیاز اعم از سرویس، مربی،‌ تغذیه و ... برای دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان قم به صورت رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به طبقه‌بندی فعالیت‌های اجرایی در بحث اوقات فراغت خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت کانون‌ها مربوط به بحث احکام، معارف و قرآن، بخشی مربوط به آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های زندگی و مشاوره و بخشی دیگر به برگزاری جلسات هم اندیشی مقابله با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و مسائل مربوط به جوانان تعلق دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم یادآور شد: در میان برنامه‌های قابل اجرا در این کانون‌ها بخشی از فعالیت‌ها به امور اخلاقی و بخشی هم به مباحث ورزشی و تفریحی جوانان و دانش‌آموزان اختصاص دارد.

وی بیان داشت: در تابستان سال گذشته 2 هزار و 200 نفر جذب کانون‌های زیر پوشش کمیته امداد استان قم شدند که هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانش آموزان زیر پوشش صرف شده است.

جلالی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ استان قم تنها دستگاهی است که تمام خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می‌دهد تا جوانان بتوانند با حضور در این کلاس‌ها رشد کرده و در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند.

* اجرای مرحله دوم نظام جامع آموزش خانواده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرای مرحله دوم نظام جامعه آموزش خانواده در استان قم خبر داد و افزود: در این مرحله 852 نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد که در معرض آسیب هستند شناسایی شده‌اند که به صورت چهره به چهره، آموزش گروهی و مشاوره دینی آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده می‌شود.

وی هدف از این طرح را تقویت سلامت روحی و روانی خانواده در جامعه عنوان کرد و گفت: این طرح از اول تیرماه در استان قم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول