اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

دشمن درصدد گرفتن فرهنگ بسیجی از ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: امروزه دشمن به انحای مختلف درصدد گرفتن فرهنگ بسیجی از ایران اسلامی است و به منظور تحقق این هدف، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام داده است.

دشمن درصدد گرفتن فرهنگ بسیجی از ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی عصر چهارشنبه در سالروز بزرگداشت بسیج اساتید در همدان با اشاره به شخصیت سراسر معنوی شهید چمران اظهار داشت: ایشان به عنوان مجاهد در راه خدا همیشه در تمام صحنه‌ها دارای امتیازات برجسته بودند و کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهید چمران همیشه در خط مقدم فعالیت می‌کردند، افزود: ایشان حرکت جهادی خود را از لبنان آغاز کرده و در شکل‌گیری جنبش امل، ایجاد هسته‌های مقاومت در جنوب لبنان و فلسطین نقش بسزایی داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: تصمیم شهید چمران برای حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و مقابله با دنیای کفر از دیگر موضوعاتی بود که با وجود برخورداری ایشان از موقعیت بالا در خارج از کشور بصیرت ایشان را در دفاع از کیان اسلامی نشان می‌داد.

وی شهید چمران را حلقه واصل ارتش و سپاه و همچنین نیروهای مردمی و کلاسیک حاضر در جبهه خواند و اظهار داشت: ایشان عرفان حقیقی را در سنگرهای جبهه و جنگ جست‌وجو کرده و با کمترین امکانات اوج حرکت جهادی را از خود ظهور و بروز می‌دادند.

به گفته آزادی باید تلاش و کوشش برای تحصیل علم و دانش و همچنین حرکت جهادی برای خدا آن هم در خط مقدم را به عنوان دو درس مهم از شهید چمران فراگرفته و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: بنا به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برخورداری از روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی ضامن سلامت و سعادت جامعه است و باید در راستای تقویت این رویکرد در کشور پیشگام و پیشتاز بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: امروزه دشمن به انحای مختلف درصدد گرفتن فرهنگ بسیجی از ایران اسلامی است و به منظور تحقق این هدف، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام داده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان بر اساس نسخه تجویزی از سوی اسرائیل، ضمن دعوت ایران به کوتاه آمدن از مواضع خود، گفته بودند در صورت تحقق این امر، ما به شما امکانات و تجهیزاتی چون هواپیما و ... می‌دهیم.

آزادی افزود: البته منظور آنها از این سخن، کوتاه آمدن ایران از داستان هسته‌ای نیست چراکه دنیای سلطه در پی پایین آوردن ایران از قله عزت و منزلت هستند هرچند با وجود تفکر بسیجی در کشور، هرگز به اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی دارای رسالت حساس و مهمی هستند، اظهار داشت: این مجموعه باید جایگاه تفکر بسیجی و اثرات سازنده آن را بیشتر و بهتر در جامعه تبیین و تشریح کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید درک دقیقی از شرایط داشته باشیم، افزود: گاهی در افکار عمومی مسائل کوچک با موضوعات حساس و بزرگ جامعه گره زده می‌شود که باید مراقب این وضعیت بود.

وی در ادامه گفت: برای مثال در جریان مذاکرات هسته‌ای، مسائلی چون وضعیت اقتصادی با این مبحث مهم گره زده می‌شود که خواست دشمن نیز ایجاد چنین گره‌هایی در افکار عمومی است تا از این طریق موجب شکل‌گیری ذهنیتی در ملت شود.

به گفته آزادی درست است که تحریم‌ها در جامعه بی‌اثر نیستند، اما موضوعات مهمی چون عزت‌مندی، استقلال و ایستادگی بر مواضع به حق از سوی جمهوری اسلامی اهمیت دارد و مردم نیز به خوبی بر آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه باید حرکت جهادی را با جهات علمی، بصیرتی و معرفتی ادامه داد، اظهار داشت: شناسایی خط مقدم و نقش‌آفرینی در آن از موضوعاتی است که باید مدنظر جدی باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: اساتید بسیجی به هر میزانی که دغدغه انقلاب و درک درست از اوضاع کشور را داشته باشند به همان نسبت می‌توانند در انتقال آن به جامعه دانشگاهی و تقویت تفکر راهبردی بسیج مثمر ثمر واقع شوند.

در پایان این مراسم برجستگان حلقه صالحین در همدان تقدیر شدند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول